| کد مطلب: ۱۰۰۸۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد

برکت‌های توی خونه چطوره حال‌شون؟!

فریور خراباتی

مديرعامل منطقه آزاد کيش در مصاحبه‌اي با مجله دلفين(!) اعلام کرده که يکي از برکات کشور خود من هستم. پس از اين جمله مرزهاي اعتماد به نفس جا‌به‌جا شد و از اينجا به آنجا رفت. در همين رابطه «خودشيفتگي» اعلام کرد که از اين به بعد او را«مديرعامل منطقه آزاد کيش» صدا بزنند و وقتي کسي زيادي از خودش خوشش مي‌آيد يا از خودش خيلي تعريف مي‌کند، به او بگويند: «فلاني چقدر مديرعامل منطقه آزاد کيشه!».

حالا ممکن است بگوييد چه فعل و انفعالي در يک انسان رخ مي‌دهد که خودش را از برکات يک کشور مي‌داند. عارضم خدمت شما که «هيچي!». يعني ما هرچقدر جست‌و‌جو کرديم که ببينيم ايشان از زمان تصدي اين پست چه تغييراتي در جزيره کيش اعمال کرده‌اند به نتيجه خاصي نرسيديم. بيشتر پرس‌و‌جو کرديم و ديديم که مدتي است تعداد چيپس و پفک‌هاي سوپرمارکت‌هاي جزيره کيش بيشتر شده، يک مقدار هم قبلا در پيدا کردن حبوبات مردم کيش مشکل داشتند که با درايت و هوشمندي و خردمندي و فرهيختگي و اقدام به‌موقع مديرعامل منطقه آزاد کيش در حل اين بحران بزرگ و لاينحل، برطرف شده‌اند.

باور کنيد من قبلا فکر مي‌کردم يک نفر در صورتي خودش را «برکت» مي‌نامد که حداقل بتواند جاي درياي عمان و اقيانوس آرام را با يکديگر عوض کند، يا چه مي‌دانم وضع گردشگري و اشتغالزايي در جزيره کيش را کمي بهبود ببخشد اما ظاهرا کاملا اشتباه مي‌کردم. همين مانده چند وقت ديگر احمدي‌نژاد هم بيايد و بگويد: «يکي از اتفاقات خوب کشور، خود من هستم!» و دکتر روحاني هم اعلام کند: «جهان هنوز توي شوک انتخاب منه... همه مردم جهان صبح تا شب افسوس مي‌خورن که چرا من رئيس‌جمهور شمام و رييس جمهور اونا نيستم!».

به‌خدا يوز و گور ايراني اين خبرها و اين مصاحبه‌ها را بشنوند، زودتر منقرض مي‌شوند.کوتاه بيايد عزيزان!

در شرايطي که خبرگزاري اعلام کردند مدت زمان انتظار براي خانه‌دار شدن در تهران، 109 سال است! و در اين شرايط ما يا بايد فرهاد کوه‌کن باشيم که با تيشه کوه را بکنيم و براي خودمان خانه بسازيم يا اندازه کلاغ و موريانه ملکه عمر کنيم تا صاحبِ خانه شويم، اين همه اعتماد به نفس از کجا مي‌آيد؟ چرا براي بهره‌برداري از اين ميزان اعتماد به نفس کسي اقدامي نمي‌کند؟ خصوصا الان که صادرات نفتي هم به‌خاطر کرونا کاهش پيدا کرده، بهترين فرصت است که اضافه اعتماد به نفس مسئولان را داخل بشکه ريخته و به کشورهايي که مردم‌شان از کمبود اعتماد به نفس رنج مي‌برند، صادر کنيم!

خط انتقال اعتماد به نفس بايد حتما يکي از برنامه‌هاي دولت آينده باشد؛ چون اعتماد به نفس زياد که باشد، سر مي‌رود و مي‌ريزد روي زمين و حتي سيب‌زميني و پياز هم نمي‌دهد.پس نبايد اينگونه منابع کشور ما هدر برود.

در پايان خدمت مديرعامل محترم منطقه آزاد کيش اعلام مي‌کنيم که اصلا کيش يعني چي؟ اين اسم بي‌ربط را چه کسي روي يک جزيره گذاشته است؟ همين فردا صبح براي تغيير نام اين جزيره اقدام کنيد و تا پايان وقت اداري حتما و حتما نام خودتان را روي اين جزيره بگذاريد. بالاخره کسي که زحمت کشيده (چه زحمتي؟!) و توانسته برکت يک کشور شود، حقش است که جزيره را به نام ايشان بزنيم تا آيندگان بدانند چه کسي بود که خاک را بالا آورد تا اين جزيره اصلا شکل بگيرد.

اميدوارم ايشان همين فرمان جلو بروند و برکت را بيشتر کنند تا به‌زودي کشوري، قاره‌اي يا حتي سياره‌اي را به نام ايشان کنيم... پلوتون يعني چي؟ وقتي ما مديرعامل منطقه آزاد کيش داريم!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار