| کد مطلب: ۱۰۰۸۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

آمادگي براي سفرهاي نوروزي

وزير راه‌وشهرسازي گفت‌: در موضوع انجام يا اجرا نشدن سفرهاي نوروزي، وزارت راه تابع مصوبات ستاد ملي مقابله با کروناست، اما همه دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با سفر، مقدمات اين سفرها را پيش‌بيني کرده‌اند. محمد اسلامي در حاشيه مراسم بهره برداري از طرح‌هاي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، افزود: سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران و سازمان هواپيمايي کشوري در حال تهيه و آماده‌سازي مقدمات مربوط به سفرهاي نوروزي هستند، اما در اجرا، تابع مصوبه ستاد ملي مقابله با کرونا هستيم. او اضافه کرد: پيش‌بيني مي‌کنيم در صورت مجاز بودن سفرها در ايام نوروز، مردم بيش از گذشته از وسايل حمل‌ونقل عمومي اعم از اتوبوس، قطار و هواپيما استفاده کنند و به همين دليل، از هم‌اکنون آمادگي انجام سفرهاي نوروزي را در دستگاه‌هاي تابعه ايجاد کرده‌ايم. اسلامي افزود: نوسازي روکش آسفالت، خط‌کشي و نصب علائم هشداردهنده به‌ويژه در نقاط حادثه‌خيز و پر خطر از اولويت‌هاي طرح‌هاي نوروزي سازمان راهداري است.

نفت بازهم گران شد

قيمت نفت ديروز به دليل توقف توليد در برخي مناطق آمريکا در بازارهاي جهاني بالا رفت. طلاي سياه هر روز رکورد جديد قيمتي را ثبت مي‌کند. اين موضوع با توجه به افزايش تقاضا براي نفت، ادامه توافق کاهش توليد اوپک‌پلاس و همچنين توقف توليد نفت در برخي ايالت‌هاي آمريکا به دليل سردي هوا اتفاق افتاده است. عوامل تاثيرگذار بر بازار نفت آنچنان مثبت ارزيابي مي‌شود که برخي پيش‌بيني‌ها از بازگشت نفت سه رقمي به بازار حکايت دارد. عددي که از سال 2014 تا کنون در بازار نفت ديده نشده است. اما در حال حاضر،‌ نفت در تلاش است تا جايگاه خود را در کانال 60 دلاري تثبيت کند. بر اين اساس، نفت برنت با رشد 11 سنتي، بشکه اي 63 دلار و 41 سنت قيمت خورد. نفت شاخص آمريکا نيز 62 سنت بالا رفت و به 60 دلار و 9 سنت در هر بشکه رسيد.

تجارت 7/6ميليارد دلاري

سخنگوي گمرک اظهار کرد: کارنامه تجارت خارجي کشورمان در دي ماه، شش ميليارد و 732 ميليون دلار بود که سهم صادرات، دو ميليارد و 951 ميليون دلار و سهم واردات سه ميليارد و 781 ميليون دلار بوده است. سيدروح‌ا... لطيفي افزود: کارنامه تجارت کشورمان در مجموع 10ماه سال جاري، 122ميليون و 790 هزار تن کالا به ارزش 58 ميليارد و 702 ميليون دلار بوده که سهم صادرات 94 ميليون و 541 هزار تن به ارزش 28 ميليارد و 63 ميليون دلار و سهم واردات 28 ميليون و 249 هزار تن کالا به ارزش 30 ميليارد و 639 ميليون دلار بوده است. او ادامه داد: تجارت خارجي کشور در دي ماه، رشد 55 ميليون دلاري در واردات و کاهش 693 ميليون دلاري در صادرات را نسبت به آذر ماه تجربه کرده است.

بانک‌ها چقدر وام دادند؟

آمارهاي بانک مرکزي بيانگر افزايش 6/41درصدي مانده سپرده‌ها و 8/46 درصدي مانده تسهيلات بانکي در پايان آبان ماه 99 نسبت به مقطع مشابه سال قبل است. گزارش وضعيت کل مانده سپرده‌ها و تسهيلات ريالي و ارزي بانک‌ها و موسسات اعتباري به تفکيک استان در پايان آبان‌ماه سال 1399 حاکي از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر 5/33323 هزار ميليارد ريال شده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل 10081 هزار ميليارد ريال (6/41 درصد) و نسبت به پايان سال قبل معادل 6/7160 هزار ميليارد ريال (4/26 درصد) افزايش نشان مي‌دهد. بالاترين مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 9/18572هزار ميليارد ريال و کمترين مبلغ مربوط به استان کهگيلويه و بويراحمد معادل 8/84 هزار ميليارد ريال است. مانده کل تسهيلات بالغ بر 7/25135 هزار ميليارد ريال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل 1/8009 هزار ميليارد ريال (8/46 درصد) افزايش داشته است.

اصلاح قانون بخش تعاون

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: اصلاح قانون بخش تعاون پس از 9 سال، گام جدي براي شفافيت و مشارکت بيشتر تعاوني‌ها در اتاق تعاون است. محمدجعفر کبيري در مراسم رونمايي از 286 پروژه بخش تعاون و اختتاميه نخستين دوره جشنواره ملي پژوهش‌هاي برتر حوزه تعاون، اظهار کرد: سه ميليون تعاوني در جهان وجود دارد و 280 ميليون نفر در اين بخش فعال هستند که 10 درصد اشتغال جهان را به خود اختصاص داده است. او افزود: 300 تعاوني برتر با گردش مالي دو هزار و 100 ميليارد دلار در جهان وجود دارد که از اين رقم به ترتيب 77 تعاوني برتر جهان در آمريکا، 44 تعاوني برتر در فرانسه، 30 تعاوني برتر در آلمان و 24 تعاوني برتر در ژاپن است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار