| کد مطلب: ۱۰۰۸۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

خبــر

قرنطينه مسافران در انگليس

انگليس روز دوشنبه مقررات قرنطينه اجباري مسافران ورودي از ده ها کشور پرخطر را به منظور جلوگيري از گسترش موارد تازه ويروس کرونا آغاز کرد. به گزارش تارنماي فرانس 24؛ براساس سياست تازه همه شهروندان و ساکنان دائمي که از 33 کشور وارد بريتانيا مي شوند، موظف به اقامت اجباري در هتل هاي مصوب و تعيين شده توسط دولت به مدت 10 روز و دادن چند آزمايش کوويد19 هستند. ورود ديگر مسافران ورودي از کشورهايي که اکنون در فهرست قرمز هستند مانند همه کشورهاي آمريکاي جنوبي، آفريقاي جنوبي و پرتغال، اکنون براساس قوانين و مقررات قرنطينه ممنوع است. مسافران ورودي که مشخص شود در باره سفر به يکي از اين کشورها در مدت 10 روز پيش از ورود به انگليس، اطلاعات نادرست داده اند، ممکن است به تا 10 سال زندان محکوم شوند که موجب انتقادهايي از دوره طولاني زندان شده است. دولت انگليس تاکنون با 16 هتل نزديک فرودگاه‌هاي انگليس با حدود پنج هزار اتاق، قرار داد امضا کرده است و 58 هزار اتاق ديگر نيز در حالت آماده باش براي پذيرش مسافران قرار دارند. مت هنکاک وزير بهداشت انگليس گفت: مقرراتي که از امروز اجرا مي شود، با تقويت نظام قرنطينه، لايه امنيتي ديگري در برابر ورود گونه هاي تازه به اين کشور ايجاد و از برنامه سراسري واکسيناسيون همراه با تلاش براي بازگرداندن زندگي به حال عادي، حفاظت خواهد کرد. هزينه 11 شب قرنطينه شامل ترابري، خوراک، اقامت و امنيت برابر با 2420 دلار يا 2000 يورو خواهد بود که توسط مسافران پيش از سفر به بريتانيا پرداخت مي‌شود. گونه جديد ويروس کرونا که به نام سويه کنت شناخته مي شود و نخستين بار در آذر ماه در انگليس مشاهده شد، اکنون در بسياري از کشورها گسترش يافته و به احتمال زياد توسط مسافراني که ناآگاهانه اين مهاجمان ميکروسکوپي را با خود حمل مي‌کرده اند، منتقل شده است. اين گونه نوع جديد که« B.1.1.7» نام دارد به احتمال زياد از منطقه جنوب شرقي انگليس سرچشمه گرفته و طبق گزارش جديد «کالج ايمپريال لندن»، قرنطينه ماه نوامبر (آذر ماه) در انگليس، در پيشگيري از گسترش اين ويروس که بيشتر در جوانان زير 20 سال شايع است، تاثير چنداني نداشته است.

اختلاف‌نظر کابل و طالبان درباره آزادي زندانيان

در آستانه يک سالگي توافق صلح دوحه، طالبان و کابل درباره يکي از بندهاي اين توافق يعني آزادي زندانيان به اختلاف نظر رسيده‌اند. به گزارش بي بي سي، در آستانه يک سالگي توافقنامه دوحه ميان گروه طالبان و آمريکا، اين گروه اعلام کرده که بسياري از مفاد اين توافقنامه عملي نشده و رهبران آن همچنان در فهرست سياه و فهرست جايزه‌هاي سازمان ملل قرار دارد. طالبان همچنين اعلام کرد: برخلاف توافقنامه دوحه با وجود آغاز مذاکرات بين الافغاني تمام زندانيان اين گروه رها نشده‌اند. در واکنش به اين ادعاي طالبان، مشاور امنيت ملي افغانستان اعلام کرد که کابل سودي از رهايي زندانيان طالبان نديده جز اينکه سطح خشونت ها زياد شده بنابراين در آزادي مابقي زندانيان طالبان نيز سودي براي کابل وجود نخواهد داشت. آمريکا و گروه طالبان در تاريخ 29 فوريه سال گذشته توافقنامه صلح امضا کردند. يکي ديگر از بندهاي اين توافق، خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان است. بنا به توافقنامه دوحه ميان آمريکا و طالبان، تمام سربازان آمريکايي بايد تا مي 2021 افغانستان را ترک کنند اما گفته مي‌شود که دولت جو بايدن، رئيس‌جمهور آمريکا سربازان اين کشور را با وجود افزايش خشونت‌ها و قبل از نتيجه گفتگوهاي صلح به طور کامل خارج نخواهد کرد.

سئول:

تحرکات نظامي کره شمالي را زير نظر داريم

ارتش کره جنوبي با اشاره به نهايي نشدن زمان برگزاري رزمايش مشترک با آمريکا، گفت که تحرکات نظامي همسايه شمالي خود را به دقت زير نظر دارد. ارتش کره جنوبي (دوشتبه) گفت که تحرکات نظامي کره شمالي در آستانه مراسم تولد «کيم جونگ‌ايل» رهبر فقيد اين کشور را به دقت زير نظر دارد. به نوشته خبرگزاري «يونهاپ»، سخنگوي ستاد مشترک ارتش کره جنوبي در بيانيه‌اي توضيح داد: «ما به دقت تحرکات [نظامي] مرتبط را زير نظر داريم و فعلا چيز غير معمولي براي بررسي بيشتر وجود ندارد». بر اين اساس، سالروز تولد کيم جونگ‌ايل، پدر رهبري کنوني کره شمالي که در اين کشور به نام «روز ستاره درخشان» نام‌گذاري شده، يکي از مهمترين و بزرگترين جشن‌هاي ملي کره شمالي است که قرار است فردا (سه‌شنبه) برگزار شود. ستاد مشترک ارتش کره جنوبي همچنين گفت علي‌رغم رزمايش‌هاي نظامي معمول کره شمالي از ماه دسامبر 2020 - که انتظار مي‌رود تا ماه مارس طول بکشد - تحرکات نظامي غيرمعمول مشاهده نشده است. گزارش محرمانه سازمان ملل نشان مي‌دهد کره شمالي در سال گذشته ميلادي به‌رغم تحريم‌هاي بين‌المللي، برنامه‌هاي موشکي بالستيک و اتمي خود را به ميزان چشمگيري پيشرفت داده است. وزارت دفاع سئول نيز گفت که زمان‌بندي و ديگر جزئيات رزمايش مشترک با آمريکا در فصل بهار هنوز نهايي نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار