| کد مطلب: ۱۰۰۸۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد

جلسه جبهه اصلاح‌طلبان ایران در حسینیه جماران

آرمان ملي: نخستين جلسه جبهه اصلاح‌طلبان ايران در حسينيه جماران تشکيل شد و يک هيأت پنج‌نفره مسئول تدوين آيين‌نامه اين جبهه شدند. جبهه اصلاح‌طلبان ايران با هدف تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام خميني(ره) نخستين جلسه خود را عصر يکشنبه در حسينيه جماران برگزار کردند. در ابتداي اين جلسه جواد‌امام، دبيرکل مجمع ايثارگران، ضمن محکوم کردن حذف نام امام خميني(ره) از قطعنامه راهپيمايي 22 بهمن و قطع تصاوير يادگار امام از صداوسيما در روز 12بهمن‌ماه، علت انتخاب حسينيه جماران براي برگزاري اين جلسه را تجديد ميثاق اصلاح‌طلبان با آرمان‌هاي امام خميني(ره) عنوان کرد. هيات‌رئيسه سني شامل بهزاد نبوي به‌عنوان رئيس و آذر منصوري، حسين کمالي و اسدا... عابدي تشکيل شد. بهزاد نبوي در اين جلسه گفت: بايد آيين‌نامه‌اي داشته باشيم که بر اساس آن بتوانيم هيات رئيسه را انتخاب کنيم. لذا علي‌القاعده اولين دستورکار بايد تدوين آيين‌نامه باشد. پيش‌نويس اين آيين‌نامه را هم بايد کساني تهيه کرده باشند يا تهيه کنند تا براساس آن بتوانيم انتخابات هيات‌رئيسه را هم انجام داد. آذر منصوري نيز در اين جلسه گفت: انتخابات هيات‌رئيسه بايد براساس چهارچوب مشخصي باشد ولي ما هنوز سامانه و سازه نداريم. بنابراين پيشنهاد من اين است که مي‌شود آيين‌نامه پيشين را مبنا قرار داد. اما با توجه به اينکه اين نهاد اجماع‌ساز قرار است پيام متفاوتي به جامعه متبادر کند، نياز به اصلاحات جدي در آيين‌نامه موجود هست. ارکان اين نهاد اجماع‌ساز بايد در آيين‌نامه ديده شود. وي افزود: بنابراين پيشنهاد مشخص من اين است که کارگروهي که هم انگيزه لازم را دارند و هم به لحاظ تجربه و توانايي مي‌توانند کمک کنند که آيين‌نامه تدوين شود، امروز تشکيل شود و مي‌توانيم مقرر کنيم که در يک هفته آينده اين پيش‌نويس نوشته شود و در جلسات به بحث و گفت‌وگو بگذاريم و بعد از تصويب، وارد انتخاب ارکان اين نهاد اجماع‌ساز شويم. تا اين بحث مشخص نشود ما نمي‌توانيم وارد بحث انتخاب هيأت رئيسه دائم اين نهاد شويم.

پيشنهاد مي‌دهند که شما نياييد بهتر است!

حسين کمالي نيز در اين جلسه گفت: 17روز ديگر ثبت‌نام شوراهاي شهر شروع مي‌شود و ما خيلي فرصت نداريم که بخواهيم به برنامه‌اي بپردازيم که در آن همه موارد را عادي پيش ببريم. البته نکاتي که دوستان اشاره کردند نشان‌دهنده اين است که بناست قانونمند و روي ضوابط حرکت کنيم. اما امروز ما در شرايطي قرار داريم که هرچه سريع‌تر بايد کارها را برنامه‌ريزي کنيم و جلو ببريم. اگر بخواهيم معطل شويم شايد به مشکل بربخوريم. وي افزود: گروه‌هاي رقيب در رابطه با انتخابات هر کاري را دارند انجام مي‌دهند و به ما پيشنهاد مي‌دهند که شما اصلا نياييد بهتر است. در چنين شرايطي اگر بخواهيم سر فرصت کار کنيم شايد خيلي چيزها را از دست بدهيم؛ بنابراين اگر انتخابات رقابتي باشد و اصلاح‌طلبان بخواهند نقش‌آفريني داشته باشند، مي‌توان به کارها سرعت داد و گروهي تعيين شوند و يکي دو روزه آيين‌نامه را تدوين کنند. اسدا... عابدي نيز در اين جلسه گفت: خوشبختانه در دوره اخير با توجه به تجاربي که در شوراي عالي سياستگذاري وجود داشت و ما در آن شورا هم توفيقاتي داشتيم و هم نقدهايي بر آن وارد بود، تلاش شد در جهت ارتقا و رفع آن نقايص قدم‌هايي برداشته شود و اتفاق‌نظري که اين دوره حاصل شده به مراتب قوي‌تر از گذشته است. يعني تقريبا مي‌توانيم بگوييم اجماع کاملي راجع به اين نهاد جديد شکل گرفت. اگر جبهه اصلاح‌طلبان ايران براي پايتخت به ليست 21 نفره ديگري برسد، هيچ کدام از اعضاي فعلي شوراي شهر سهمي مطالبه نخواهند کرد. حسن رسولي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران، در اين جلسه گفت: دو انتخابات پيش رو از اهميت بالايي برخوردار است. اما انتخابات شوراها با جريان اصلاحات نسبت وسيعي دارد و اساسا شوراها مولود دولت اصلاحات هستند. به نمايندگي از 21 نفر عضو شوراي شهر تهران مي‌گويم که با توجه به تجارب قبلي و فرصت کوتاهي که در پيش هست، ما 21 نفر به عنوان جمع مشاور اعلام آمادگي مي‌کنيم. البته در صورتي که جبهه اصلاح‌طلبان ايران براي پايتخت به ليست 21 نفره ديگري برسد، هيچ‌کدام از ما نه‌تنها سهمي مطالبه نخواهيم کرد، بلکه کاملا در خدمت اين عزيزان هستيم.

منتظرم شوراي نگهبان چه اقدامي خواهد کرد

الياس حضرتي نيز در اين جلسه گفت: در جماران که همچنان عطر و بوي امام ما عطرآگين هست، ياران و رهروانش کنار هم جمع شده‌اند تا تجديد بيعت با آرمان‌هاي انقلاب و آرزوهاي امامش داشته باشند. ان‌شاءا... خداوند به ما اصلاح‌طلبان همت بدهد پرچم امام را بيشتر از ديگران بلند کنيم و به آن وفادار باشيم. قائم‌مقام دبيرکل حزب اعتماد ملي افزود: به نظر من اين جمع به موقع شکل گرفته چون پيش از اين هم کار زيادي نمي‌توانستيم انجام دهيم. کار ما دو بخش دارد که يک بخش آن انتخابات شوراهاست و به نظر من در آن بخش زمان را از دست داده‌ايم و بايد از اين جلسه کميته‌‌اي براي بحث شوراها تشکيل شود. امکان اينکه در کلانشهرها و حتي تهران هم بتوانيم کار انجام دهيم، وجود دارد. وي در خصوص انتخابات رياست‌جمهوري نيز اظهار داشت: داستان ما خيلي مشخص نيست. ما منتظر هستيم تا ببينيم شوراي نگهبان چه اقدامي خواهد کرد و نقشه راه را شوراي نگهبان براي ما مشخص مي‌کند که چه کساني مي‌توانند از فيلتر شوراي نگهبان عبور کنند و به نظر من تا آن زمان ما يک حالت بلاتکليفي داريم ولي در کنار آن مي‌توانيم بگوييم با دقت و حساسيت روند انتخابات را رصد مي‌کنيم. حتي لازم نيست راجع به کانديداها هم صحبتي صورت بگيرد؛ که خود اين هم مي‌تواند منشأ بعضي اختلاف‌نظرها باشد. کساني که فکر مي‌کنند مي‌توانند از سد شوراي نگهبان عبور کنند را تشويق مي‌کنيم کانديدا شوند و بعد از آن فرصت داريم راجع به کانديدا صحبت کنيم و اجماع داشته باشيم. مهم‌ترين موضوع ما اين است که بتوانيم انسجام تمام طبقات و سليقه‌هاي مختلف اصلاح‌طلبي را جمع کنيم و همه ما يکصدا و هماهنگ وارد اين بحث شويم که به نظر من بحث فوق‌العاده سختي خواهد بود. پس از آن جواد امام پيشنهاد داد يک جمع پنج‌نفره مسئول تدوين آيين‌نامه جبهه اصلاح‌طلبان ايران شوند و با رأي اعضاي حاضر در جلسه محمود صادقي، فرج کميجاني، علي باقري، شهيندخت مولاوردي و آذر منصوري براي تدوين اين آيين‌نامه مسئول شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار