| کد مطلب: ۱۰۰۸۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

آمادگی داریم درِ زندان‌ها را برای بازدید کشور‌ها باز کنیم

آرمان ملي: رئيس قوه قضاييه روز گذشته در شوراي عالي قضايي به ارائه گزارش از سفري پرداخت که به عراق داشت. از تعاملات مثبت طرف عراقي براي گشودن راه‌هاي ارتباطي بيشتر با ايران تا تاکيد بر پيگيري ترور شهيد سردار قاسم سليماني و شهيد ابومهدي. آيت‌ا... رئيسي گفت: اين سفر روشن کرد که بيش از هر زمان ديگري توطئه مستکبران براي جدايي و اختلاف ايران و عراق نقش بر آب شده است. آيت ا... رئيسي افزود: تمام مردم و مسئولان عراقي دائما اين نکته را گوشزد مي‌کردند که آن‌ها هيچگاه خدمات شهيد سليماني و همچنين خدمات ارزشمند ايران در مقابله با داعش و تکفيري‌ها را فراموش نخواهند کرد. رئيس قوه قضاييه خاطرنشان کرد: همکاري جمهوري اسلامي ايران با مردم و مسئولان عراق در شکست داعش و تکفيري‌ها، همواره در تاريخ و عصر‌ها و نسل‌ها باقي خواهد ماند. آيت‌ا... رئيسي در ادامه با اشاره به طرح موضوع تسهيل زيارت زائران در سفر به عراق، از سازمان حج و زيارت کشورمان خواست که اين موضوع را دنبال کند و خاطرنشان کرد: تسهيل زيارت زائران و دلدادگان به وجود مقدس حضرت اباعبدا... الحسين (ع) و ائمه اطهار (ع) از نکات بسيار مهمي بود که در سفر عراق به آن پرداخته شد و اميدواريم وعده عراقي‌ها در خصوص موضوع «لغو رواديد» که مورد خواست جمهوري اسلامي ايران است انجام شود. رئيس دستگاه قضا با اشاره به پيگيري وضعيت زندانيان عراقي حاضر در ايران و همچنين ايرانياني که در زندان‌هاي عراق به سر مي‌برند، گفت: در جريان سفر عراق، موضوع عفو و بازگشت ايرانياني که به دليل تردد غيرمجاز، اعتياد يا مسائلي از اين قبيل در زندان‌هاي عراق به سر مي‌برند بررسي و مقرر شد که اين موضوع هم از طرف ايران و هم از طرف عراق پيگيري شود. دنبال شدن اين موضوعات دغدغه‌هاي بسياري از خانواده‌ها را مرتفع خواهد کرد.

پيگيري پرونده شهادت سردارسليماني

رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنان خود، مساله پيگيري پرونده ترور شهيد سليماني و شهيد ابومهدي را مساله امت اسلامي عنوان کرد و با اشاره به اقدامات مثبت طرف عراقي در زمينه پيگيري اين پرونده، گفت: قرار شد همکاري دو کشور در اين موضوع تا زمان حصول نتيجه ادامه پيدا کند. آيت‌ا... رئيسي با بيان اينکه عراقي‌ها براي پيگيري پرونده ترور شهيدان سليماني و المهندس مصمم و با اراده هستند، گفت: قرار شد همکاري طرف‌هاي ايراني و عراق در موضوع تبادل اطلاعات به‌ويژه در بخش‌هايي که نياز به تحقيقات بيشتري هستند بيشتر شود. رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد که کيفر مجرمين، عاملان و مباشران در ترور شهيد سليماني و شهيد ابومهدي نبايد مشمول مرور زمان شود و همکاري دستگاه‌هاي قضايي ايران و عراق هر چه زودتر اين پرونده را به نتيجه برساند. آيت‌ا... رئيسي ضمن تشکر از مسئولان عالي عراقي از جمله رئيس‌جمهور، نخست‌وزير، رئيس مجلس، رئيس شوراي عالي قضايي، گروه‌هاي مختلف اسلامي، علما، روحانيت و مرجعيت اين کشور، ابراز اميدواري کرد که فرصت حضور در ساير شهر‌هاي عراق در سفر‌هاي آتي فراهم شود و در همين زمينه گفت: از مردم، مراجع و مسئولان عالي ساير شهر‌هاي عراق به دليل آنکه شرايط موجود اجازه ديدار با آنها را به ما نداد، پوزش مي‌طلبيم. آيت‌ا... رئيسي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برخي اقدامات، اطلاعيه‌ها و بيانيه‌ها تحت عنوان «دفاع از حقوق بشر» که در گوشه و کنار جهان صادر مي‌شود، اظهار کرد: من اخيرا از مقتل شهيد سليماني و شهيد ابومهدي المهندس آمده‌ام. چرا برخي کشور‌ها و مجامع بين‌المللي که امروز احساس وظيفه مي‌کنند نسبت به يک ديپلمات ايراني يا يک زنداني اطلاعيه بدهند، نسبت به تروريسم رسمي دولتي اظهار نظر نمي‌کنند؟

تلاش مسئولان براي کنترل بازار

آيت‌ا... رئيسي با اشاره به آمار بسيار بالاي مرخصي زندانيان کشورمان در دوران شيوع کرونا گفت: هر کشوري مدعي است در جريان کرونا به اندازه جمهوري اسلامي ايران به زندانيانش مرخصي داده و به اندازه ما نسبت به زندانيان با رافت و مهرباني برخورد کرده است، اعلام کند. ما آمادگي داريم در‌هاي زندان‌هايمان را براي ديدن هر کشوري در عالم که بخواهد درون آن‌ها را ببيند باز کنيم، مشروط بر اينکه اجازه ديدن هر زنداني در هر کشوري که ما هم اراده کرديم، داده شود؛ اگر اين اتفاق بيفتد مشخص خواهد شد که کجا به حقوق بشر توجه شده و در کجا اين حقوق ناديده گرفته مي‌شود. آيت‌ا... سيد ابراهيم رئيسي با بيان اينکه تلاش مسئولان براي کنترل بازار به‌ويژه در شب عيد و ايام نزديک به انتهاي سال موضوع بسيار مهمي است، تاکيد کرد: مردم نبايد در خريد کالا‌هاي اساسي و موردنياز خود، دغدغه قيمت‌هاي بازار را داشته باشند. رئيس دستگاه قضا ضمن تاکيد بر لزوم مديريت زنجيره توليد تا مصرف گفت: کنترل قيمت‌ها و مديريت بازار که يکي از موضوعات مورد انتظار مردم است بايد به شکلي باشد که آحاد جامعه بدون دغدغه بتوانند نيازمندي‌هاي خودشان را تامين کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار