انتخاب تاریخ:   /  /   
برلیان نت
خبرهای این صفحه پربیننده‌ترین خبرها
کد خبر: ۲۶۶۷۶۶ | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۲۴ - شماره: 517

پرايد تا يك سال ديگر مهمان است

آرمان‌ملی-سوسن یحیی‌پور: بر اساس اطلاعات موجود، طی ۱۱ سال گذشته، ۳۴درصد از جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی در خودرو پراید بوده‌اند. همین امر باعث شده تا اخیرا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خبر دهد که از سال ۹۹ شماره‌گذاری خودرو سواری پراید متوقف می‌شود. در همین راستا، از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، گزارشاتی به شکل مکتوب و همراه با مستندات به وزیر صنعت ،معدن و تجارت ارسال شده و جلسه‌ای به صورت حضوری برگزار شده است. سردار سیدکمال هادیانفر در این زمینه توضیح داده است که «با مدیرعامل شرکت سایپا هم جلسه داشتیم و این موارد را منتقل کرده‌ایم و قرار شد با توجه به تعهدی که این شرکت‌ در سال ۹۸ برای فروش داشته‌ از سال ۹۹ اراده بر این شود تا تولید پراید متوقف شود و ما این خودرو را شماره‌گذاری نمی‌کنیم تا خودرویی ایمن‌تر جایگزین شود.» احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، نیز در واکنش به انتشار این خبر، عنوان کرده است که «پراید را فراموش می‌کنیم و بهتر است دیگران هم همین کار را کنند. در صورت حذف پراید توسط سازمان ملی استاندارد، تیبا جایگزین می‌شود. البته با توجه به استانداردهای اروپایی خودرویی کمتر از ۴۵ میلیون تومان نمی‌توان تولید کرد.» حال، وزیر صمت طی سخنانی، اظهار کرده که یکی از برنامه‌های این وزارتخانه این است که از تولید خودروهایی که از عصر و زمانشان گذشته خودداری و در نهایت از رده خارج شوند.

وزير صمت در مورد احتمال توقف توليد پرايد و عدم شماره‌گذاري اين خودرو در سال آينده، گفت: هم ايران خودرو و هم سايپا به‌زودي بايد کيفيت و کميت محصولات خود را اصلاح و به استانداردهاي مورد نظر نزديک کنند، همچنين بايد تنوع توليد خودرو مد نظر قرار گيرد که در اين باره با خودروسازهاي بزرگ همکاري خواهيم داشت. اعتمادآنلاين در ادامه نوشت: به گفته رضا رحماني، يکي از برنامه‌ها براي صنعت خودرو آن است که از توليد خودروهايي که از عصر و زمانشان گذشته خودداري و آنها را از رده خارج کنيم. او با اشاره به اينکه برنامه منسجمي براي احياي صنعت خودرو و قطعه‌سازي داريم، تاکيد کرد: حتي در نظر داريم طراحي قطعه را با همکاري بزرگ‌ترين طراح‌هاي قطعات خودرو در دنيا، به روز کنيم. رحماني همچنين درباره دلايل تاخير در اجراي اين سياست‌ها توضيح داد: به دليل اينکه همزمان با اجراي سياست‌هاي ديگري از جمله واگذاري اموال غيرتوليدي خودروسازها و سياست‌هايي از اين قبيل درگير هستيم اجراي برخي سياست‌ها به تاخير افتاده است.

رکود در خريدوفروش

بررسي‌هاي ميداني از بازار خودرو نيز نشان مي‌دهد که ثبات نسبي قيمت‌ها در بازار ادامه دارد و رکود بر معاملات سايه افکنده است. خبرگزاري ايرنا در اين باره گزارشي منتشر کرده است که از اين حکايت دارد که ثبات قيمت در خودروهاي گروه سايپا بيشتر به چشم مي‌خورد. به طوري که ديروز هر دستگاه پرايد 111 به 48 ميليون و 200 هزار تومان، پرايد 131 به 43 ميليون و 700 هزار تومان، پرايد 132 به 45 ميليون و 500 هزار تومان، پرايد 151 به 44 ميليون تومان، تيبا صندوق‌دار 50 ميليون و 800 هزار تومان، تيبا2 هاچ‌بک 57 ميليون و 500 هزار تومان و ساينا 57 ميليون تومان قيمت خوردند. البته شرکت سايپا در مورد خودرو سراتو سياستي را اعمال کرده که به افزايش 12تا 13ميليوني اين مدل از خودرو انجاميد. به‌گونه‌اي که با به راه‌انداختن موج جديد هيجاني و خبر از توقف توليد اين محصول در شرايطي که کارشناسان مي‌گويند اين شرکت ماه‌هاست که ايران را ترک کرده، بازار به نفع سايپا تغيير جهت داده است. همچنين، موجي که ايران خودرو با اعلام افزايش قيمت چهار محصول خود در هفته‌هاي گذشته ايجاد کرده بود، هنوز فروکش نکرده و قيمت‌ها به پيش از آن زمان برنگشته است. قيمت‌ها و خريد و فروش خودروهاي خارجي هم در هفته‌هاي اخير تغيير چنداني نداشته است و بررسي قيمت برخي خودروهاي چيني نيز حاکي از اختلاف فاحش قيمت کارخانه‌اي و بازاري اين خودروهاست.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد