انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کدام بیماران بیشتر درگیر کرونا می شوند/ اهمیت کنترل اکسیژن خون
خروجی بیماران کرونایی فعلا از ورودی‌ها بیشتر است/ وضعیت نامشخص کرونا در روزهای آتی/ امکان دارد شرایط پیچیده‌تر شود
آخرین وضعیت تحقیقات روی ۳ نوع واکسن کرونا در کشور
توصیه‌هایی برای داشتن مغز سالم
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
پرمصرف‌ترین داروی کشور / ۳ آنتی‌بیوتیکِ پرُ تجویز
روزه داری موجب افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود
خطر طغیان بیماری‌هایی که از کشور پاک شدند!
چطور با فشارهای روانی «کرونا» مقابله کنیم؟
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن
ویروسی که قرن‌هاست "جان" می‌گیرد
میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن
ساخت واکسن کرونای ایرانی با فناوری نانو
سالم‌ترین ترمیم‌کننده‌های پوست
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
خواص ادویه‌جات
همه چیز درباره «گرمازدگی»
هشدارهای کاهش اسید معده
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خواص مهم آلو برای سلامتی
بیشتر
کد خبر: 99602 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۲۱ - 14:10
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید

این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید

آرمان-موادغذایی شیرین‌شده با قندهای مصنوعی نیز همان خاصیت غذاهای شور را در برهم‌زدن تعادل مایعات بدن دارند. غذاهایی مانند میوه‌های تازه یا منجمد، غلات سبوس‌دار، چای گیاهی شیرین‌نشده را جایگزین شربت ذرت با فروکتوز بالا، آبنبات، مربا، ژله، نان شیرین، نوشابه‌ها، غلات شیرین و انواع کیک کنید تا تجربه سرگیجه در شما کاهش یابد.سیستم دهلیزی در مغز به شما این اجازه را می‌دهد که بایستید، آزادانه حرکت کنید و تعادلتان را حفظ نمایید.یک رژیم غذایی سالم ممکن است علائم سرگیجه را در شما بهبود بخشد. توصیه‌ها بر این است که در هنگام سرگیجه از مصرف گروه‌های عمده غذایی اجتناب کنید:

مواد غذایی  شیرین
مواد غذایی شیرین‌شده با قندهای مصنوعی نیز همان خاصیت غذاهای شور را در برهم‌زدن تعادل مایعات بدن دارند. غذاهایی مانند میوه‌های تازه یا منجمد، غلات سبوسدار، چای گیاهی شیرین نشده را جایگزین شربت ذرت با فروکتوز بالا، آبنبات، مربا، ژله، نان شیرین، نوشابه ها، غلات شیرین و انواع کیک کنید تا تجربه سرگیجه در شما کاهش یابد.

آجیل و دانه‌ها
انواع مغز آجیل و دانه‌ها از جمله بادام‌زمینی، کره بادام‌زمینی، گردو، دانه کدو تنبل، دانه کنجد و ... اگرچه برای سلامت قلب مفیدند، ولی حاوی تیرامین هستند. شما می‌توانید برای حفظ سلامت قلب، از چربی‌های سالم کم تیرامین مانند روغن کانولا، روغن زیتون، ماهی قزل‌آلا، آووکادو، استفاده کنید.
گوشت‌های  فرآوری شده
 اگر شما مستعد ابتلا به سرگیجه و میگرن توامان هستید، از غذاهایی مانند کالباس، سوسیس، جگر پخته، پنیر کهنه و ... پرهیز کنید. این محصولات حاوی اسیدآمینه تیرامین هستند که خود یک ماشه برای بروز علائم میگرن است. در عوض می‌توانید از جایگزین‌هایی مانند ماهی و گوشت‌تازه، پنیر استفاده کنید.ازطرفی در صورت استفاده از فرآورده‌های لبنی و ایجاد دردهای میگرنی یا علائم گوارشی، انتخاب جایگزین‌های غیرلبنی از جمله شیربرنج و پنیر سویا می‌تواند مناسب باشد.


غذاهای  شور
 یک رژیم غذایی با سدیم بالا، با به‌هم‌زدن تعادل مایعات بدن، می‌تواند افزایش خطر ابتلا به سرگیجه را شعله‌ور کند. این در حالی است که یک چهارم قاشق چایخوری نمک، حاوی ۶۰۰ میلی‌گرم سدیم است؛ یعنی بیش از یک سوم میزان نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به سدیم. از آنجایی که تمامی غذاها به‌طور معمول حاوی سدیم هستند، نمک بیش از حد، غذاهای شور، سبزیجات کنسرو شده و منجمد و غذاهای پردازش شده، چیپس‌های سیب‌زمینی ،کراکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. جایگزین‌های مغذی برای این غذاها عبارتنداز: سبزیجات تازه، سوپ خانگی، پاپ‌کورن، چاشنی‌ها و گیاهان.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.