انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سیاسی
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
موضوع توقیف نفتکش ایرانی را پیگیری می‌کنیم
رحمانی‌فضلی:‌ تلاش می‌کنیم مردم در ایام باقیمانده دولت در آرامش باشند/ لازم است انتخابات با مشارکت بالا داشته باشیم
مردم شیشه ماشینم را شکستند/ سرباز راهور با باتوم به شکمم کوبید/ فرمانده نیروی انتظامی قول برخورد با متخلفین را داده بود
تا زمانی که پایبندی آمریکا را به قطعنامه ۲۲۳۱ نبینیم، هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد/ موضوع توقیف نفت‌کش ایرانی در اندونزی فنی است
آینده برجام میان ایران و آمریکا
توانایی منهدم کردن ناوهای آمریکایی را داریم/ قدرت ما زبان‌زد است
رزمایش‌های اخیر موجب دلگرمی مردم شد/ دشمن قصد تهاجم ندارد
صنعت خودرو نقش پیشران در راه اندازی بنگاه‌های متعدد صنعتی را دارد/ شرکت‌های قطعه ساز باید بیش از پیش تقویت شوند/ روش‌های فروش خودرو در چارچوب منطقی و با رعایت حقوق تولید کننده و مصرف کننده انجام شود نه به صورت قرعه کشی؟!
مسئولان، واکسن‌های وارداتی را قبل از توصیه به مردم، روی خود تست کنند/ با ورود به موج جدید کرونا هم‌وطنان زیادی را از دست می‌دهیم/ باید جلوی سفرهای غیر ضروری را گرفت
توهین به دولت توهین به رای مردم است
امسال فقط ۱۰۰ نفر بورسیه خارج شدند/ صنعت برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به روز نیست
یارانه‌ها در سال ۱۴۰۰ دو برابر خواهد شد/ هر ایرانی ۹۱ هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد
ورود اولین بخش واکسن کرونا به کشور طی روزهای آتی
سیلی ای که بر قامت قانون نواخته شد
وضعیت اخلاق در کشور در معرض خطر است/ برخی مقامات به خود اجازه می‌دهند هر حرفی را زده و هر عملی را مرتکب شوند
واکنش وزارت بهداشت به خبرِ تهیه آمپول خاص برای درمان میناوند/ طرح چنین موضوعی در فضای مجازی صرفا با هدف "جذبِ مخاطب" است/ درمان‌ تمام بیماران کرونایی در کشور یکسان است
جزییات طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو
جهانگیری: زمستان گذشت و روسیاهی‌اش برای آنانی ماند که با دولت همراهی نکردند
فضای کسب و کار بویژه بازار سرمایه در فضای فعلی نیازمند ثبات و آرامش است/ هدف کارگردانان شکست خورده جنگ اقتصادی برهم زدن آرامش اقتصاد کشور است/ مردم نسبت به افق روشن آینده اقتصاد کشور اطمینان داشته باشند
روح حاکم بر تحول بودجه ۱۴۰۰ در مجلس رفع تبعیض است
انتخاب ۱۹ نفر برای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان/ سعی می‌کنیم ۱۰ نفر نهایی شوند
چرا اعتماد به کانال‌های مجازی؟
نرخ ارز روی کاغذ و پشت تریبون تعیین نمی‌شود/ به مجلس تهمت نزنید
آغاز واکسیناسیون از ماه جاری/واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است
قدرتمندتر از گذشته به بازار بر می‌گردیم/ بزودی زابل به شبکه گازرسانی وصل می‌شود/ مذاکره‌ای برای تهاتر نفت نداشتیم/ ادامه مذاکرات با آذربایجان در صورت رفع تحریم‌ها
دستگیری تروریست عامل شهادت افسر راهنمایی و رانندگی در روانسر
«ترامپ» رفت، ایران و همسایگان ماندند/ لزوم گفتگو با کشورهای منطقه
انتقام قطعی است
تیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا همان تیم مذاکره کننده «برجام» است/ بایدن علاقه‌مند به کاهش تنش‌های میان ایران و آمریکاست/ طرح تغییر اسم وزارت خارجه بی معنی است
مردم هیچ‌گاه در انتخابات به نظامیان رأی قابل قبولی نداده‌اند/ دستگاه‌های نظامی در امر انتخابات دخالت نکنند/ نمایندگان به انتخابات رقابتی فکر کنند و به دستاوردهای ناچیز دلخوش نباشند
برخی برای ماندن در قدرت و حفظ آینده سیاسی خود به اصلاحات حمله می‌کنند/ عاملان ناکامی دولت به جای پاسخگویی، طلبکار شده‌اند
مخالف ارز ۱۷ و ۵۰۰ تومانی هستیم/ می‌توانیم روزی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم/ مجلس وابستگی بودجه به نفت را زیاد کرده است
آمریکا و میراث شوم ترامپ
تحقیق و تفحص؛ فرآیندی سهل‌الوصول اما پرهزینه/ اصلاح فرآیند؛ وعده‌ای که عملی نشد
بایدن و الگویی که به سود ایران است
جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا سوگند خورد
وضعیت شکننده کرونا در کشور/هشدار نسبت به احتمال افزایش مرگ و میرها
تحریم و FATF وزنه‌های بسته شده به پای اقتصاد هستند/ وزارت امور خارجه امکان عهده‌دار شدن موضوع «تجارت خارجی» را ندارد/ چشم بر روی واقعیت نبندیم
اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی پیگیری شکایت از آذری جهرمی هستند / طی ۲ سال اخیر حکم فیلترینگ هیچ شبکه اجتماعی‌ای صادر نشده است
مسئولیت جناح‌ها در دوران پساترامپ
ممنوعیت پرداخت حقوق های نجومی از سال آینده
توهین به مقامات جرم عمومی و مدعی‌العموم موظف به رسیدگی است/ قوه قضائیه در مورد صدا و سیما کوتاهی کرده است/ در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی بارها از صدا و سیما شکایت کردیم اما هرگز رسیدگی نشد
آمریکا سالهاست با بحران‌های عمیقی دست و پنجه نرم می‌کند/ اتفاقات اخیر آمریکا درس عبرتی است برای کسانی که امید به این کشور بحران‌زده دارند
دلواپسان دستپاچه!
دولت نتوانست شرایط سخت کشور را برای مردم تبیین کند/ اصلاح‌طلبان از دولت گله‌مند هستند/ وقتی دولت دوستان خود را تنها می‌گذارد، طبیعی است که تنها می‌ماند
بودجه جای شعار نیست؛ من بلدم به شعارها جواب بدهم اما مردم این را نمی‌خواهند/ نمایندگان فروش نفت را کاهش و درآمد را افزایش دادند، این چشم‌بندی است!
واکنش ظریف به ادعای روزنامه فیگارو در خصوص مذاکرات پنهانی ایران و آمریکا/ وزیر امور خارجه: برای اجرای تعهدات دیگران به آن‌ها باج نخواهیم داد؛ ‌باج‌گیری هم نخواهیم کرد
برخی هنوز بی‌توجهی و لجبازی می‌کنند / از موفق‌ترین تولیدکنندگان واکسن خواهیم بود
کسانی که قصد کار اجرایی دارند، اشتباه به مجلس رفته‌اند/ مجلس و کمیسیون‌های آن در بورس دخالت نکنند/ لایحه بودجه ابزاری برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است
بیشتر
کد خبر: 147510 | تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - 15:08
فرمول شورای رقابت زیان خودروسازان را کاهش می‌دهد/ واردات خودرو به نفع قطعه‌سازان است/ کرونا و مشکلات بانکی، صادرات قطعه را کاهش داد
دبیر انجمن قطعه‌سازان :

فرمول شورای رقابت زیان خودروسازان را کاهش می‌دهد/ واردات خودرو به نفع قطعه‌سازان است/ کرونا و مشکلات بانکی، صادرات قطعه را کاهش داد

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران اظهار کرد: مردم از خودروساز و قطعه‌ساز داخلی متنفر می‌شوند چراکه تصور می‌کنند خودروساز و قطعه‌ساز پشت عدم واردات خودرو هستند درحالی که نه تنها ما مخالفتی با واردات نداریم بلکه اگر واردات آزاد شود کمک بزرگی به قطعه‌سازی می‌شود.

آرمان ملی- مازیار بیگلو در مورد صادرات قطعه خودرو اظهار داشت: قطعات خودروی ایرانی به صورت محدود صادر می‌شود، برای یک سری از قطعات تنظیمات بیرونی و بعضی از زیرمجموعه‌های سیستم‌های خنک‌کننده یا موتوری صادرات وجود دارد اما متاسفانه به شدت محدود است. در 6 ماهه ابتدایی سال 98 حدود 700 میلیون دلار صادرات داشتیم که به نظر می‌آید با مشکلات شیوع کرونا و انتقال بانکی این میزان کاهش داشته است.

وی افزود: بیشتر بازارهای هدف ما کشورهای حوزه اتحاد جماهیر شوروی سابق و عراق است. از امارات هم برای ارسال به سایر کشورها استفاده می‌کنیم. 

وی با اشاره به واردات خودرو در قبال صادرات خودرو و قطعات تصریح کرد: مخالفتی که با واردات وجود دارد کار درستی نیست چراکه یک مطالبه اجتماعی است و بخشی از جامعه حتی اگر درصد کمی باشند چنین مطالبه‌ای دارند، شاید می‌خواهند خودروی لوکس سوار شوند. سرکوب این مطالبه عواقب بدی دارد، مردم از خودروساز و قطعه‌ساز داخلی متنفر می‌شوند چراکه تصور می‌کنند خودروساز و قطعه‌ساز پشت این موضوع هستند درحالی که نه تنها ما مخالفتی با واردات نداریم بلکه اگر واردات آزاد شود کمک بزرگی به قطعه‌سازی می‌شود زیرا قطعه‌سازان می‌توانند قطعات خودروهای خارجی با به عنوان کالاهای مورد نیاز خدمات پس از فروش تولید کنند.

وی افزود: زمانی می‌توان یک صادرکننده خوب بود که نسبت به دیگر رقبا دارای یک مزیت رقابتی باشیم. مواد اولیه ساخت قطعات خودرو که در داخل کشور تولید می‌شوند به هیچ عنوان مزیت رقابتی در بازار جهانی ندارند و با قیمتی بالاتر از قیمت جهانی فروخته می‌شوند. به همین علت قیمت تمام شده قطعه خودرو بالاتر از سطح جهانی آن می‌شود که علت عمده آن مشکل مواد اولیه است. در چین که بازار رقابتی در این حوزه دارد شرکت‌های چینی می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را که توسط کارخانه‌های چینی تهیه می‌شوند با یارانه و تخفیف دریافت کنند اما در ایران تولیدکنندگان مواد اولیه خود را از بورس کالا یا حتی بازار آزاد تهیه می‌کنند‌.

بیگلو اضافه کرد: صادرات و وارداتی که در طرح ساماندهی صنعت و بازار خودروی مجلس به آنها اشاره شده خوب است اما باید زیرساخت آن تهیه شود. برای تامین نیاز داخلی واردات باید صادرات خود را افزایش دهیم که برای این کار نیز باید مزیت رقابتی صادراتی ایجاد کنیم.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران در ادامه بیان کرد: در طی چهل سال گذشته تنها ۱۰ درصد از نیاز بازار به خودروهای وارداتی اختصاص داشت که برای تامین آن باید صادرات افزایش پیدا کند، ۹۰ درصد مابقی تقاضای خودروی داخلی بود که به علت قیمت بالای خودروهای وارداتی بود. مجلس باید قیمت مواد اولیه را کاهش دهد تا بتوان صادرات را افزایش داد.

این کارشناس بازار خودرو گفت: میزان ارزی که به خاطر صادرات خودرو وارد کشور می‌شود بسیار کم است‌. اگر میزان ارز وارداتی در مقابل صادرات خودرو فاصله بسیار داشته باشد واردکننده‌ها برای تامین ارز خود متقاضی آن خواهند شد و همین موضوع باعث افزایش نرخ ارز می‌شود. به تبع آن خودروهای وارداتی قیمت بالاتری به خود می‌گیرند. یعنی به خاطر ۱۰ درصد از تقاضای بازار به واسطه تغییر قیمت ارز، معیشت مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: در کشور ۱۷ میلیون خودروی سواری وجود دارد که کمتر از یک و نیم میلیون دستگاه از آنها وارداتی هستند. علت آن این است که خودروهای خارجی قیمت بالاتری دارند ارزانترین خودرو در اروپا ۷ هزار یورو است و حتی اگر تعرفه هم شامل آن شود بالای ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. از طرف دیگر درآمد مردم هماهنگ با افزایش قیمت دلار افزایش نیافت و به همین جهت مصرف کنندگان بیشتر به استفاده از خودروی داخلی سوق داده شدند. ۱۰ درصد باقی مانده نه تنها خودروی اقتصادی نمی‌خرند بلکه تمایل دارند تا خودروهایی با کلاس بالاتر استفاده کنند. نباید به دلیل خواسته ۱۰ درصد، ۹۰ درصد دیگر نادیده گرفته شود و نباید به دلیل اقلیت بودند به مطالبه این ۱۰ درصد بی‌توجهی کرد. 

بیگلو در پاسخ به سوالی پیرامون آزادسازی قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو و تاثیر آن در صنعت قطعه‌سازی کشور گفت: تصمیم شورای رقابت در مورد ۱۸ خودرو جدید نیست و تا سال ۹۷ هم روال همین بود. خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان توسط شورای رقابت و خودروهای بالای ۴۰ میلیون تومان توسط هیئت مدیریه شرکت‌ها قیمت‌گذاری می‌شد. در مورد این ۱۸ خودرو هم همان روال پیاده می ‌شود. این خودروها در بازار از خودروهای مبنای قیمتی نیستند، قیمت آنها نسبتاً بیشتر است و تاثیر چندانی روی بازار خودرو نمی‌گذارند ولی قیمت خود خودروها به علت حذف سوداگری کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در این طرح افزایش تیراژ تولید لحاظ شده که با افزایش عرضه جلوی رشد قیمت غیرمعقول گرفته شود. قیمت خودرو در درب کارخانه کمی افزایش پیدا خواهد کرد اما به سمتی می‌رویم که قیمت بازار و درب کارخانه بسیار به هم نزدیک شوند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان افزود: این فرمول باعث می‌شود که زیان خودروسازان کاهش پیدا کند، در نتیجه نقدینگی خودروسازان بیشتر و روال بازپرداخت مطالبات قطعه‌سازان تسهیل شود. همچنین با بالا رفتن تولید خودرو قطعه سازان نیز می‌توانند تولید خود را افزایش دهند و سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های جدید را بیشتر کنند. از طرف دیگر خودروسازان در سه سال گذشته به علت وضعیت نابسامان در اصلاح قیمت‌ها، نسبت به انجام تعهدات تعلل می‌کردند که با بهبود وضعیت می‌توانند این کار را تسریع دهند. 

به گزارش آرمان ملی به نقل از ایلنا،بیگلو خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم صنعت قطعه‌سازی خود را توسعه دهید تا اگر نتوانستیم خودروی تولیدی خود را به بعضی بازارها صادر کنیم همانند برخی کشورها صادرات قطعات داشته باشیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.