انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سیاسی
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
موضوع توقیف نفتکش ایرانی را پیگیری می‌کنیم
رحمانی‌فضلی:‌ تلاش می‌کنیم مردم در ایام باقیمانده دولت در آرامش باشند/ لازم است انتخابات با مشارکت بالا داشته باشیم
مردم شیشه ماشینم را شکستند/ سرباز راهور با باتوم به شکمم کوبید/ فرمانده نیروی انتظامی قول برخورد با متخلفین را داده بود
تا زمانی که پایبندی آمریکا را به قطعنامه ۲۲۳۱ نبینیم، هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد/ موضوع توقیف نفت‌کش ایرانی در اندونزی فنی است
توهین به دولت توهین به رای مردم است
رزمایش‌های اخیر موجب دلگرمی مردم شد/ دشمن قصد تهاجم ندارد
توانایی منهدم کردن ناوهای آمریکایی را داریم/ قدرت ما زبان‌زد است
صنعت خودرو نقش پیشران در راه اندازی بنگاه‌های متعدد صنعتی را دارد/ شرکت‌های قطعه ساز باید بیش از پیش تقویت شوند/ روش‌های فروش خودرو در چارچوب منطقی و با رعایت حقوق تولید کننده و مصرف کننده انجام شود نه به صورت قرعه کشی؟!
امسال فقط ۱۰۰ نفر بورسیه خارج شدند/ صنعت برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به روز نیست
آینده برجام میان ایران و آمریکا
روح حاکم بر تحول بودجه ۱۴۰۰ در مجلس رفع تبعیض است
جزییات طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو
فضای کسب و کار بویژه بازار سرمایه در فضای فعلی نیازمند ثبات و آرامش است/ هدف کارگردانان شکست خورده جنگ اقتصادی برهم زدن آرامش اقتصاد کشور است/ مردم نسبت به افق روشن آینده اقتصاد کشور اطمینان داشته باشند
جهانگیری: زمستان گذشت و روسیاهی‌اش برای آنانی ماند که با دولت همراهی نکردند
یارانه‌ها در سال ۱۴۰۰ دو برابر خواهد شد/ هر ایرانی ۹۱ هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد
سیلی ای که بر قامت قانون نواخته شد
مسئولان، واکسن‌های وارداتی را قبل از توصیه به مردم، روی خود تست کنند/ با ورود به موج جدید کرونا هم‌وطنان زیادی را از دست می‌دهیم/ باید جلوی سفرهای غیر ضروری را گرفت
ورود اولین بخش واکسن کرونا به کشور طی روزهای آتی
وضعیت اخلاق در کشور در معرض خطر است/ برخی مقامات به خود اجازه می‌دهند هر حرفی را زده و هر عملی را مرتکب شوند
واکنش وزارت بهداشت به خبرِ تهیه آمپول خاص برای درمان میناوند/ طرح چنین موضوعی در فضای مجازی صرفا با هدف "جذبِ مخاطب" است/ درمان‌ تمام بیماران کرونایی در کشور یکسان است
چرا اعتماد به کانال‌های مجازی؟
آغاز واکسیناسیون از ماه جاری/واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است
انتخاب ۱۹ نفر برای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان/ سعی می‌کنیم ۱۰ نفر نهایی شوند
برخی برای ماندن در قدرت و حفظ آینده سیاسی خود به اصلاحات حمله می‌کنند/ عاملان ناکامی دولت به جای پاسخگویی، طلبکار شده‌اند
تحقیق و تفحص؛ فرآیندی سهل‌الوصول اما پرهزینه/ اصلاح فرآیند؛ وعده‌ای که عملی نشد
تحریم و FATF وزنه‌های بسته شده به پای اقتصاد هستند/ وزارت امور خارجه امکان عهده‌دار شدن موضوع «تجارت خارجی» را ندارد/ چشم بر روی واقعیت نبندیم
توهین به مقامات جرم عمومی و مدعی‌العموم موظف به رسیدگی است/ قوه قضائیه در مورد صدا و سیما کوتاهی کرده است/ در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی بارها از صدا و سیما شکایت کردیم اما هرگز رسیدگی نشد
قدرتمندتر از گذشته به بازار بر می‌گردیم/ بزودی زابل به شبکه گازرسانی وصل می‌شود/ مذاکره‌ای برای تهاتر نفت نداشتیم/ ادامه مذاکرات با آذربایجان در صورت رفع تحریم‌ها
دستگیری تروریست عامل شهادت افسر راهنمایی و رانندگی در روانسر
انتقام قطعی است
نرخ ارز روی کاغذ و پشت تریبون تعیین نمی‌شود/ به مجلس تهمت نزنید
دولت نتوانست شرایط سخت کشور را برای مردم تبیین کند/ اصلاح‌طلبان از دولت گله‌مند هستند/ وقتی دولت دوستان خود را تنها می‌گذارد، طبیعی است که تنها می‌ماند
تیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا همان تیم مذاکره کننده «برجام» است/ بایدن علاقه‌مند به کاهش تنش‌های میان ایران و آمریکاست/ طرح تغییر اسم وزارت خارجه بی معنی است
«ترامپ» رفت، ایران و همسایگان ماندند/ لزوم گفتگو با کشورهای منطقه
آمریکا و میراث شوم ترامپ
بایدن و الگویی که به سود ایران است
اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی پیگیری شکایت از آذری جهرمی هستند / طی ۲ سال اخیر حکم فیلترینگ هیچ شبکه اجتماعی‌ای صادر نشده است
مردم هیچ‌گاه در انتخابات به نظامیان رأی قابل قبولی نداده‌اند/ دستگاه‌های نظامی در امر انتخابات دخالت نکنند/ نمایندگان به انتخابات رقابتی فکر کنند و به دستاوردهای ناچیز دلخوش نباشند
دلواپسان دستپاچه!
مخالف ارز ۱۷ و ۵۰۰ تومانی هستیم/ می‌توانیم روزی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم/ مجلس وابستگی بودجه به نفت را زیاد کرده است
وضعیت شکننده کرونا در کشور/هشدار نسبت به احتمال افزایش مرگ و میرها
برخی هنوز بی‌توجهی و لجبازی می‌کنند / از موفق‌ترین تولیدکنندگان واکسن خواهیم بود
آمریکا سالهاست با بحران‌های عمیقی دست و پنجه نرم می‌کند/ اتفاقات اخیر آمریکا درس عبرتی است برای کسانی که امید به این کشور بحران‌زده دارند
جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا سوگند خورد
کسانی که قصد کار اجرایی دارند، اشتباه به مجلس رفته‌اند/ مجلس و کمیسیون‌های آن در بورس دخالت نکنند/ لایحه بودجه ابزاری برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است
بودجه جای شعار نیست؛ من بلدم به شعارها جواب بدهم اما مردم این را نمی‌خواهند/ نمایندگان فروش نفت را کاهش و درآمد را افزایش دادند، این چشم‌بندی است!
مسئولیت جناح‌ها در دوران پساترامپ
واکنش ظریف به ادعای روزنامه فیگارو در خصوص مذاکرات پنهانی ایران و آمریکا/ وزیر امور خارجه: برای اجرای تعهدات دیگران به آن‌ها باج نخواهیم داد؛ ‌باج‌گیری هم نخواهیم کرد
ممنوعیت پرداخت حقوق های نجومی از سال آینده
بیشتر
کد خبر: 137020 | تاریخ : ۱۳۹۹/۹/۴ - 14:51
حسین عبداللهی:توزیع نامناسب بار مضاعفی بر دوش مدیران رسانه هاست
رساندن روزنامه ها به استان‌ها با مشکل مواجه شد

حسین عبداللهی:توزیع نامناسب بار مضاعفی بر دوش مدیران رسانه هاست

با آغاز محدودیت‌های ستاد ملی کرونا در راستای جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا در شهرهای قرمز و اعمال قوانین منع تردد بین این شهرها، سیستم توزیع روزنامه‌ها به استان‌های ایران دچار مشکل شد؛ موضوعی که به گفته مدیران مسئول باید پیش از اعمال محدودیت‌ها برای آن راه‌کار و تدبیر مناسبی در نظر گرفته می‌شد.

آرمان ملی- ناوگان توزیع روزنامه‌ها و نشریات در استان‌ها شب گذشته به دلیل عدم هماهنگی برای تردد بین‌شهری اعلام کرد که دیگر امکان ادامه همکاری در این شرایط را ندارد. بر همین اساس بسیاری از روزنامه‌های صبح امروز (۴ آذرماه) از طریق وسایل حمل و نقل عمومی همچون تاکسی‌های بین شهری، هواپیما و اتوبوس به سایر استان‌ها ایران فرستاده شدند.

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه «شرق» درباره مشکل توزیع روزنامه‌ها به استان‌ها به ایسنا می‌گوید: سرویس‌هایی که روزنامه‌ها را به استان‌ها منتقل می‌کنند با جریمه‌های سنگینی مواجه شدند و در نتیجه شب گذشته مسئول ناوگان توزیع اعلام کرد که دیگر نمی‌توانند روزنامه‌ها را توزیع کنند. در نهایت بخشی از روزنامه‌ها از طریق هواپیما و اتوبوس به استان‌ها منتقل شدند. 

او با بیان اینکه «طبیعتا اگر روزنامه‌ای که تولید می‌شود، به مصرف‌کننده نرسد کاری عبث صورت گرفته و هزینه مضاعفی بر دوش رسانه افتاده است»، یادآور می‌شود: علیرغم اینکه مسئولان امر اعلام کردند که این مشکل را حل می‌کنند اما هنوز فرمول حل این مشکل مشخص نیست. ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، آنها باید به ما بگویند که چه راه‌کاری برای حل این مشکل اندیشیده شده است. البته به نظر ساده می‌رسد؛ باید شماره پلاک خودروهایی که مجلات و روزنامه‌ها را حمل می‌کنند به سیستم داده شود تا جریمه نشوند.

حسین عبداللهی، مدیر مسئول روزنامه «آرمان ملی» نیز در این زمینه اظهار می‌کند: قرار بود متولیان امر، پلاک ماشین‌هایی که مسئولیت حمل و نقل روزنامه‌ها و مجلات را به عهده دارند را در سامانه تردد ثبت کنند تا دیگر چنین مشکلاتی به وجود نیاید، اما متاسفانه چنین اقدامی صورت نگرفت. 

او ادامه می‌دهد: اگر قرار است که نشریات مکتوب منتشر شوند باید به دست مخاطب هم برسند. این در حالی است که شب گذشته ما به سختی توانستیم روزنامه‌ها را به استان برسانیم. در شرایطی که وضعیت اقتصادی رسانه‌های مکتوب به دلیل مشکلاتی همچون کاغذ و زینک چندان مناسب نیست، این مساله نیز بار مضاعفی بر دوش مدیران رسانه ها است‌. 

عبداللهی می‌گوید:  هر برنامه‌ای نیاز به شاخص‌های تعریف‌شده دارد که به نظر می‌رسد در زمینه توزیع روزنامه‌ها در شرایط اعمال محدودیت‌های کرونایی، غفلت یا اینکه تعلل بیش از اندازه شده است. در صورتی که توزیع نامناسب روزنامه‌ها در استان‌ها باعث ریزش مخاطبان می‌شود و ضرر مادی زیادی را به رسانه‌ها وارد می‌کند که به راحتی قابل جبران نیست. هر چند راهکار این مشکل به نظر ساده می‌رسد و با ثبت شماره پلاک ماشین‌های که مسئولیت توزیع روزنامه‌ها را به عهده دارند، می‌توان به‌راحتی این مشکل برطرف کرد. این در حالی است که تعلل در حل این مشکل جز ضرر و زیان مادی برای رسانه ها و ریزش مخاطب هیچ نتیجه دیگری به دنبال ندارد. وقتی گفته می‌شود که چاپخانه‌ها تعطیل نیستند، باید زمینه عرضه روزنامه‌ها و مجلات را نیز بتوانیم فراهم کنیم.

همچنین علی مزینانی، مدیرعامل روزنامه «هفت صبح»  در این زمینه می‌گوید: به طور کلی ۹۰ درصد از شرکت‌های توزیع و پخش برای استان‌ها و شهرستان‌ها، از یک سرویس باربری استفاده می‌کنند. ماشین‌های باربر در روزهای گذشته طبق روال باید از استان‌های مختلف عبور کنند، بر اساس قوانین جدید باید حداقل هر روز حدود سه میلیون تومان جریمه می‌شدند  که چند شب نیز این کار را انجام دادند و جریمه شدند و پلیس راهور نیز با آنها همکاری نکرد.

او ادامه می‌دهد: دیروز اعلام کردند که دیگر نمی توانند توزیع روزنامه‌ها را به عهده بگیرند. در نتیجه فقط توانستیم با هزینه بیشتر برخی از روزنامه‌ها را با هواپیما و برخی را با اتوبوس به استان‌ها ارسال کنیم که معلوم نیست هر کدام از آنها چه ساعتی تحویل داده شده‌اند و طبیعتا تمامی استان‌ها نیز پوشش داده نشده است. 

مزینانی یادآور می‌شود: اگر معاونت مطبوعاتی تضمین می‌داد که جریمه‌های سیستم حمل و نقل بخشیده می‌شود، شاید این ناوگان دوباره مسئولیت توزیع روزنامه ها را تا زمان حل مشکل به عهده می گرفت، اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.