انتخاب تاریخ:   /  /   
برلیان نت
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نوسانات قیمت در اکثر قریب به اتفاق کالاها نداریم
ابطال کارت سوخت خودروهای ۲۵ ساله و موتورسیکلت‌های ۱۰ ساله
در حوادث امنیتی چند روز اخیر، دشمن را عقب زدیم/ تصور پایان تحریم‌ها در یکی دو سال آینده، خیال باطل است
وزیر نیرو: آب و برق گران نمی‌شود/ مردم نگران نباشند
آغاز ثبت‌نام مسکن ملی در شهرهای جدید از اول آذر ماه/ آمادگی برای واگذاری ۴۰ هزار میلیارد پروژه عمرانی به بخش خصوصی
امشب ۲۰ میلیون نفر دیگر کمک حمایتی می‌گیرند
پرداخت کمک حمایت معیشتی دولت به مشمولان تا پایان روز شنبه
دستورالعمل عدم افزایش قیمت کالا و خدمات تا اطلاع ثانوی، ابلاغ شد
اینترنت بانک‌ها قطع نیست/ اپلیکیشن‌ها فعال‌اند
برقراری تدریجی اینترنت در استان‌های کشور
فروپاشی برجام به ضرر دنیا خواهد بود/ آمریکا باید بفهمد که رهبر جهان نیست
فردا شب، نوبت دوم واریز «بسته حمایتی» / وجه واریزی قابل برداشت است
بودجه ۹۹ ارتباط زیادی با قیمت دلار ندارد
سهمیه بنزین قابل انتقال به ماه‌های بعد است
دولت باید برای حمایت مالی از اقشار کم درآمد قول فردا و پس‌فردا ندهد/ می‌توانستیم مبالغ را قبل از اجرای طرح، به حساب‌ مردم واریز کنیم
برای بررسی وضعیت بازار شخصاً به سطح بازار خواهم رفت/ نظارت‌ها بر بازار مقطعی نیست/ کالاها را از مبدا تولید و واردات رصد می‌کنیم
ایران به رغم تحریم‌ها و محاصره چندجانبه در زمینه علمی با اروپا برابری می‌کند/ ایران در آمریکا احساس سقوط و اضمحلال ایجاد کرده است
رئیس‌جمهور خود را فدای مصالح مردم و کشور کرد/ دولت برای شنیدن انتقادها درباره سهمیه‌بندی بنزین گوش شنوا خواهد داشت
نقش مجلس در چالشی به نام رهاسازی یکباره قیمت بنزین
بیانیه رئیسی خطاب به مسئولان قضایی درباره طرح مدیریت مصرف سوخت
آغاز واریز کمک حمایت دولت از امشب
پیشنهاد تخصیص سهمیه گاز رایگان به خودروهای عمومی
قطعی اینترنت حجم معاملات بازار سرمایه را کاهش داد/ تنش‌های اجتماعی در کوتاه‌مدت ریسک بازار را بالا می‌برد/افزایش قیمت بنزین برای جبران کسری بودجه نیست
با توجه به تاکیدات رهبری دو طرح بنزینی فراکسیون امید از دستور کار خارج شد
نیروهای مسلح در مبارزه با ظلم و ستم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند
محدودیت دسترسی به اینترنت با تصویب شورای امنیت صورت گرفته است
کاهش ۲۰درصدی مصرف بنزین در نخستین روز سهمیه‌بندی
آوارگی کارگران فصلی و ساختمانی در سرمای زمستان/ آیا طرح ساماندهی کارگران راهی برای ورود پیمانکاران خواهد شد؟
مابه‌التفاوت حاصل افزایش قیمت بنزین سریع‌تر به حساب مردم واریز شود
از یارانه فله‌ای بنزین تا تلاش پوپولیستی برای محبوبیت
رئیس مجلس بدون در نظر گرفتن نظر نمایندگان مصوبه سهمیه‌بندی بنزین را امضا کرد
زمین یکساله ۱۳۱.۷ درصد گران شد/ رشد ۸۰ درصدی نرخ مسکن
توزیع درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین تا کمتر از ۱۰ روز دیگر
افزایش نرخ بنزین به نفع مردم است
اصلاح یارانه‌های پنهان کلید خورد
امامی‌کاشانی: با گرانی بنزین کالاها نباید گران شود
نوبخت: منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین، به خانوارها پرداخت می‌شود
ممنوعیت صادرات سیب زمینی، خوراک دام و طیور و رب گوجه فرنگی برداشته شد
قابل توجه کسانی که کارت سوخت ندارند
ساخت ۱۳۰ هزار مسکن ملی در بافت فرسوده
محدودیت سوختگیری با کارت بنزین جایگاه برداشته شد
مبارزه با فساد را تبدیل به اختلاف نکنیم/ در مسأله انتخابات نمی‌توانم واقعیت‌ها را نگویم/ حرف‌هایم درباره ۲ میلیارد دلار تازه نیست
۶۰ میلیون نفر مشمول احتمالی دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی
سهمیه تهران در طرح ملی مسکن مشخص شد
احراز هویت مشترکان الزامی شد
پیش بینی وضعیت بازار مسکن تا پایان امسال
حداکثر قیمت مسکن ملی متری ۳.۵ میلیون تومان/ پرواز آنتونوف ممنوع نبود
توصیه برای رسیدگی بدون تبعیض به مفاسد اشکالی ندارد
رییس قوه قضاییه: در مبارزه با فساد گرفتارحاشیه‌ها نمی‌شویم
بیشتر
کد خبر: 122410 | تاریخ : ۱۳۹۸/۸/۱۲ - 10:47
دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف ۷۴

دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف ۷۴

کارشناس سابق پرواز سازمان هواپیمایی اعلام کرد که حتی اگر برای هواپیمای آنتونوف ۷۴ صلاحیت پروازی صادر شده باشد، دلیل بروز مشکل این هواپیما برای مردم و ایجاد نگرانی در آن‌ها این است که احتمالا از شرایط فنی وعملیاتی صادر شده برای آن تخطی شده و سازمان هواپیمایی باید به عنوان دستگاه متولی در این زمینه پاسخگو باشد.

آرمان ملی - به گزارش آرمان ملی به نقل از ایسنا، حدود پنج سال پیش رییس جمهور در پی حوادث و سوانحی که هواپیماهای آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ به وجود آورده بودند، پرواز آن‌ها بر فراز آسمان ایران را ممنوع اعلام کرد اما چندی پیش یکی از مسافران پرواز مشهد- تهران در فضای مجازی اعلام کرد که هواپیمای پویا در این مسیر از آنتونوف ۷۴ استفاده کرده و مشکلات و نگرانی‌های برای مسافران به وجود آورده است.

فرج الله کریمی مجد، کارشناس سابق پرواز سازمان هواپیمایی در این باره به ایسنا گفت: بین هواپیمای آنتونوف ودیگر هواپیماها تفاوت چندانی وجود ندارد و اگر صلاحیت پروازی برای آن‌ صادر شده، می‌تواند پرواز کند اما باید شرایط خاص خودش که به آن "دیتاشیت" گفته می‌شود، از نظر فنی و علمیاتی رعایت شود که می‌توان به طول پرواز، ارتفاع پرواز، تعداد مسافر مجاز برای جابه جایی، وزن در نظر گرفته شده برای هواپیما و نظایر آن اشاره کرد.

وی افزود: اگر هر هواپیمایی برای مسافران نگرانی و مشکل درست کند، قطعا شرایط فنی و عملیاتی صادر شده برای آن توسط ایرلاین مورد نظر رعایت نشده است و در این زمینه می‌توان به سقوط هواپیمای آنتونوف در سال‌های نه چندان اشاره کرد که به دلیل عدم رعایت وزن در نظر گرفته شده برای این هوایپما و کاهش ارتفاع بود.

این کارشناس پرواز  با بیان این که شرکت هواپیمایی مورد نظر باید در این زمینه پاسخگو باشد که چرا برای مسافران  مشکل و نگرانی ایجاد کرده است اظهار کرد: چندین نکته باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد که عدم کفایت نظارت تیم پروازی و بی دقتی آن‌ها یکی از این نکات است؛ چرا که اگر بیشتر دقت می‌شد چنین نگرانی‌های برای مسافران به وجود نمی‌آمد همچنین اگر هواپیمای آنتونوف، بوئینگ، ایرباس و ... از شرایط فنی و عملیاتی در نظر گرفته شده تخطی کنند، سانحه خلق خواهند کرد و تفاوتی در این زمینه بین آن‌ها نیست.

کریمی مجد اظهار کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد مسئله تعمیر، نگهداری و نظارت بر هواپیما و عملیات پروازی است. به نظر من اگر این اقدامات به موقع و درست انجام شده بود چنین مسائل و حواشی به وجود نمی‌آمد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.