انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت
حوادث ایران و جهان
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خلبان پرواز تهران-ماهشهر تعلیق شد/ افتتاح آزادراه تهران-شمال به تعویق افتاد
خروج هواپیمای تهران - کرمانشاه از باند فرودگاه/علت خروج در دست بررسی است
حادثه در فرود هواپیمای تهران- بندر ماهشهر/فرجی: تلفاتی جانی نداشتیم
نقص فنی هواپیمای کاروان شهر خودرو/ دو بازیکن در دوبی ماندند
تمساح خلیج فارس اعدام شد
سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در شهریار/ آمار کشته‌شدگان ۱۷۶ نفر اعلام شد/ ۱۴۰ مسافر ایرانی در میان جان‌باختگان/ جعبه سیاه پیدا شد+عکس‌
انفجار مرگبار در مراسم عروسی
اکثر مسافران هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند
جزئیات درگیری اشرار در افسریه تهران/ نزاع خیابانی با شمشیر، کلت کمری و کلاشینکف
کشف۳۰۰ هزار قلم داروی قاچاق و تقلبی در پایتخت/دستگیری ۲۸ تن در پرونده فروش سوالات کنکور
دستور ویژه پلیس برای برخورد با دلالان ارز/ فک پلاک 1200 و جریمه 29 هزار خودروی دودزا در تهران
افزایش مصدومان زلزله شمال غرب کشور به 584 نفر/ افزایش فوتی‌ها به 6 نفر
محمدعلی نجفی: اتهام قتل عمد را قبول ندارم/ پنج گلوله بدون اراده من شلیک شد
بریده شدن ترمز سرویس مدرسه و برخورد با تپه/ ۹ دانش‌آموز مصدوم شدند
۴۵ هزار حمله سایبری به سامانه‌های اشتغال وزارت کار
پنج دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر در سانحه تصادف جان باختند
هشدار پلیس فتا درمورد پیامک‌های کلاهبرداری درباره سهمیه بنزین و طرح معیشتی دولت
شواهدی مبنی بر تروریستی بودن سانحه قطار زاهدان- تهران را ندیدیم/ کشور عراق امن است، مردم با احتیاط سفر کنند
ابلاغ نظریه کارشناسی به وکلای طرفین پرونده نجفی/ دادگاه دوباره برگزار می‌شود
علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد
پرونده نجفی جهت رفع نقص تحقیقات به شعبه بدوی ارسال شد
ورود مواد مخدر تراریخته به کشور
پیمانکار خاطی ورزشگاه آزادی دستگیر شد/مرگ کودک ۸ساله در دست بررسی
یک ایرانی در حادثه کربلا کشته شد + اسم
قاتل امام جمعه کازرون قصاص شد
برادر «میترا استاد»: «نجفی» را بخشیدیم
پس از نقض رای؛ نظریه کارشناسی درباره پرونده نجفی هفته آینده ارائه می‌شود
هر ساعت ۲ نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند
انهدام باند سارقان خودرو‌های مدل بالا
دستگاه قضا مقتدرانه با عاملان حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات برخورد کند/ بعد از حادثه فقط اتوبوس‌ها را رنگ کردند
شروع مذاکرات با خانواده مرحوم «میترا استاد» برای اخذ رضایت
آخرین جلسه رسیدگی به پرونده واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد برگزار شد
وکیل مدافع متهم: نجفی مستقیم شلیک نکرده، قتل شبه عمد است/ قاضی: ایرادات وکیل قابل بررسی است
مرگ دلخراش مانورچیِ راه آهن در نکا
هشدار پلیس در مورد پیامدهای ناخواسته استفاده از Faceapp
دلیل تیراندازی در میدان فردوسی اعلام شد
پایان پرونده جنایت برسر ارث و میر اث
قتل زن به دست شوهر
مسعود استاد به محمدعلی نجفی چه گفت؟
فرزند مقتول: نجفی تهدید کرد که با اسلحه مادرم را خواهد کشت/ نجفی: اتهام قتل عمد را به هیچ عنوان قبول ندارم
طراحی تصادف‌های ساختگی توسط زورگیران
قاضی شهریاری مطرح کرد: اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد
۶۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی توسط زوج کلاهبردار
افزایش مصدومان زلزله خوزستان به ۶۴ نفر/ تخریب بیش از ۵۰ درصدی 8 خانه
جزئیات دستگیری «غول قاتل»
راز جنایت در پارک تهرانپارس فاش شد
دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان مسلح
کلاهبرداری میلیونی مامور قلابی برق
اغفال زنان به بهانه ازدواج
بیشتر
کد خبر: 121998 | تاریخ : ۱۳۹۸/۷/۹ - 10:21
علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد

علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد

رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفت: بررسی اعلام نتایج سوانح ریلی بستگی به نوع و پیچیدگی دارد که از چند ساعت تا نهایتا چند روز به طول می‌انجامد، اما علت سانحه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ و پابندهای ریل توسط افراد ناشناس بوده که گزارش آن به وزیر هم ارسال شده است.

آرمان ملی - به گزارش آرمان ملی به نقل از ایسنا، ساعت ۱۶ چهارشنبه هفته گذشته خبر وقوع سانحه ناگوار خارج شدن پنج واگن‌ قطار زاهدان –تهران منتشر شد که در این حادثه بیش از ۴۲ نفر مصدوم شده و پنج نفر از مسافران این قطار نیز جان خود را از دست دادند اما با وجود بروز این اتفاق و تاکید مسئولان مختلف، طی روزهای گذشته علت بروز این سانحه از سوی شرکت راه‌آهن اعلام نشد.

پس از گذشت شش روز از این سانحه، غضنفر فولادی- رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن - درباره علت وقوع حادثه خارج و واژگون شدن پنج واگن قطار زاهدان-تهران، به ایسنا گفت:  پس از انجام بررسی‌های مختلف، علت سانحه مشخص و گزارش آن را برای دولت و وزیر راه و شهرسازی نیز ارسال کردیم. بر اساس این گزارش، علت حادثه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ، پابندها و فنرهای ریل توسط افراد ناشناس بوده است.

وی افزود: برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که ریل به وسیله پیچ و پابند به تراورس متصل می‌شوند و اگر این پیچ‌ها باز شوند به راحتی با یک دیلم می‌توان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابندهای ریل به هر علت و توسط هرکسی  باز شود، محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز این سانحه می‌شود.

رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از بازشدن پیچ و پابند ریل سرقت یا خرابکاری بوده است؟ ادامه داد: ممکن است به هر دلیلی این پیچ‌ها از ریل باز شده باشد اما ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.

فولادی درباره اینکه چه راهکارهایی برای جلوگیری از بروز این سانحه وجود دارد؟، گفت: در هر ایستگاه راه‌آهن راهبان‌هایی داریم که هر روز به سمت یکدیگر حرکت کرده و نهایتا در وسط یک خط کارنامه‌هایشان را با یکدیگر به منظور تایید چک نهایی خط تعویض کرده و از همان مسیر بر می‌گردند. اما ممکن است در یک ایستگاه رفت و برگشت مسیر حدود هشت ساعت و حتی بیشتر طول بکشد و طی این مدت افراد ناشناس اقدام به بازکردن پیچ و مهره‌ها کرده باشند.

وی اظهارکرد: راه دیگری برای بازدید و رصد مسیر وجود ندارد، گرچه پس از بروز این سانحه تصمیم‌ بر آن شد تا کنترل و رصدهای بیشتری صورت گیرد اما در همه کشورهای دنیا نیز روال همینگونه است و نمی‌توان طول ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی را به صورت متر به متر از روش‌های آنلاین، تصویری و... رصد کرد.

رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن اعلام کرد: ممکن است همین الان نیز چنین اتفاقی در یکی از محورها و مناطق بیافتد و برای متر به متر آن نمی‌توان نگهبان استخدام کرد و تنها به رفاه، امنیت و دیگر پارامترهای فرهنگی و اجتماعی جامعه برمی‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.