انتخاب تاریخ:   /  /   
برلیان نت
سیاسی
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
جبران خسارت، مستلزم قانونگرایی است
فراکسیون اصلاح‌طلبان ناموفق
پوست‌اندازی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و کاندیداهای پروازی آنها
اهمیت «زمان» برای دیپلماسی ایران
خطر پوپولیسم و نقش احزاب
علت اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، ایجاد مانع برای واردات بنزین در شرایط تحریم است
اهمیت تعامل با اروپا
رئیس جمهور شخص دوم یا هماهنگ‌کننده
تعداد زخمی‌های نیروی انتظامی بیشتر از اغتشاشگران است/ ۲۰۲۱ نفر در تهران بازداشت شدند/ منظور فرماندار شهر قدس مقابله با ابزار فیزیکی بود نه اسلحه
بسیاری از بازداشت‌شدگان آزاد شده‌اند/ بازداشتی‌های تهران امروز حدود ٣٠٠ نفر هستند/ همه معترضان را اراذل و اوباش نمی‌دانیم
همتی: بازار ارز اینگونه نمی‌ماند
پول ملی کشور را برای حل مشکلات مقطعی فدا نکنیم/ اولویت مجلس آینده زندگی و معیشت مردم است/ مردم با صندوق رأی قهر نکنند
اینترنت در سیستان و بلوچستان همچنان قطع است
موضوع امنیت، اقتدار و منافع ملی نباید در چهارچوب رقابت‌های سیاسی استفاده شود
پرونده اشرار ناامنی‌های اخیر در حال رسیدگی است
ثبت نام ۱۵۵۱ نفر در انتخابات/ ۹۱ درصد داوطلبان آقایان هستند
آمریکایی‌ها نتوانستند فروش نفت را به صفر برسانند/ با روش‌های جدید نفت می‌فروشیم/ مردم بیشترین فشارها را تحمل می‌کنند
شورای نگهبان واقع‌گرایانه‌تر عمل کند
علی لاریجانی بی‌گدار به‌آب نمی زند
موسوی: وزیر کشور باید درباره نحوه اعلام و اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین پاسخگو باشد
اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹
دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس/ 35 و 75 سال؛ سن جوان‌ترین و پیرترین ثبت‌نام‌ کننده
اگر توان مدیریتی ندارید مسئولیت نپذیرید
هوای آلوده سیاست عملی در کشور
ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای اتفاقات اخیر
مسئولان متخلف عزل می‌شوند
پس از سه سال تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا برقرار می‌شود/ لزوم گسترش اتحادهای منطقه‌ای
تخریب مجلس تخریب کلیت ملت است/ پیشنهاد بودجه ۲ ساله با قانون اساسی همخوان نیست
آزادی رسانه‌ها و احزاب تامین شود؛ مطالبات مردم تلنبار نمی‌شود/ روزنه‌ها را نمی‌بستند؛ اعتراضات صنفی تبدیل به بحث‌های سیاسی و امنیتی نمی‌شد
کدخدایی: ممنوعیتی برای صحبت با افراد و گروه‌ها نداریم
داوطلبان انتخابات مجلس فعالیت تبلیغاتی نداشته باشند
کمک معیشتی بعدی کی واریز می‌شود؟
طی ۴۰ سال گذشته حتی زیر رگبار گلوله‌ها و بمباران، انتخابات به تاخیر نیفتاده است
عراقچی: برجام وضعیت مناسبی ندارد
استدلال‌های نجفی برای اثبات غیرعمدی بودن قتل میترا استاد
مردم عراق چه می‌خواهند؟
عراق و بازیگران بحران این کشور
اعتراضات برای عدم پوشش کمک معیشتی میلیونی است/ در برابر معترضان هیچ پاسخی نداریم/ مجلس هم معترض است اما نمی‌داند به چه کسی اعتراض کند
احمدی‌نژاد و قالیباف در بسیاری موارد با هم مشترکند/ مردم از جریان‌ها عبور کرده‌اند/ قالیباف و اصولگرایان سنتی با هم متحد خواهند شد
پیش‌بینی از ترکیب داوطلبان انتخابات مجلس؛ 26 درصد اصلاح‌طلب، 34 درصد اصولگرا، 40 درصد مستقل
از ۳ دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد
حاج علی‌اکبری: سهمیه‌بندی بنزین جمع‌بندی مدیریت عالی نظام بود/ از مردم دلجویی و عذرخواهی شود
مردم‌سالاری دینی ما در هیچ نظام و مکتبی سابقه ندارد/ مردم را نباید در طرح‌های مدیریتی کشور غافلگیر کنیم/ اشرار اصلی مساله اصلاح قیمت بنزین گرانفروشان هستند
نسل جدیدی از تجهیزات بومی به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود
دلارهای سعودی و نقشه های انگلیس زمینه ساز اتفاقات اخیر نجف بود
ملت توطئه بسیار خطرناکی را نابود کرد
مرز مهران تا زمانی که شرایط عراق عادی نشود، بسته می‌ماند/ در صورت تسری اعتراض‌های عراق ممکن است مرز شلمچه و چذابه هم بسته شود
گرچه ‌ دیراست ؛ اما...
تندروها کاری از پیش نمی‌برند
بیشتر
کد خبر: 111362 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۱۵ - 10:54
کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر پرواز در یک سال
پارسایی با اشاره به استعلام کمیسیون اصل ۹۰ از سازمان هواپیمایی خبر داد

کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر پرواز در یک سال

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از دریافت گزارشی مبنی بر کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی در سال ۹۶ و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر در سال ۹۵ خبر داد و گفت که این کمیسیون درباره افزایش بی رویه قیمت، کنسلی و تاخیر پروازها با وزیر راه تشکیل جلسه می‌دهد.

آرمان ملی -به گزارش آرمان ملی به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی گفت: کمیسیون اصل نود در مورد افزایش بی رویه قیمت، کنسلی و تاخیر پروازها استعلامی را از سازمان هواپیمایی کشوری داشته که پس از مهلت یک ماهه برای پاسخگویی سازمان هواپیمایی با وزیر راه در این رابطه جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر قیمت بلیت یکطرفه پرواز تهران به شیراز تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته و قیمت پرواز رفت و برگشت تهران مشهد  نیز حدود یک ونیم میلیون تومان است، افزود: پیش از این قرار بود قیمت بلیت پروازها شناور باشد ولی نداشتن سقف برای قیمت پرواز باعث سوءاستفاده ایرلاین‌ها شده است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: اگر بخواهیم بر مبنای قیمت دلار هم محاسبه کنیم پیش از گرانی دلار قیمت پرواز رفت و برگشت تهران به شیراز ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود و حتی اگر این قیمت را سه برابر کنیم قیمتی که الان برای پروازها در نظر گرفته شده غیرواقعی است. متاسفانه این قیمت‌ها به صورت خودسرانه قیمت گذاری می‌شود و تنها مردم هستند که متضرر می‌شوند ضمن این که همه ایرلاین‌ها از سوخت با یارانه دولت استفاده می‌کند و قیمت سوخت آنها آزاد نیست  لذا افزایش قیمت پروازها با هیچ منطقی جور درنمی‌آید. خدمات ایرلاین‌ها هم تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هزینه‌ها هم نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر است.

سخنگوی اصل نود مجلس ادامه داد: در کشورهای دیگر ایرلاین به واسطه تاخیر و کنسلی پرواز جریمه و خسارتی به مسافرین پرداخت می‌کند اما در کشور ما با وجود تاخیر و کنسلی سرسام آور عموما پاسخگویی مناسب به مسافران در خصوص جبران خسارت نمی‌شود وقتی هم پرواز کنسل می‌شود مسافر باید از  چند جا تاییدیه بگیرد که این کار هم معطلی دارد و خیلی‌ها فرصت پیگیری‌ آن را ندارند.

وی با بیان این که مدیریت ایرلاین‌ها دچار بی سرو سامانی است، تصریح کرد: طبق استعلام صورت گرفته از سازمان هواپیمایی بررسی آمار تاخیر پروازها از سال ۹۰ تا ۹۵ نشان می‌دهد حداقل تاخیر ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه در سال ۹۰ و حداکثر ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر در سال ۹۵ بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که تاخیر و کنسلی پروازها موجب اتلاف وقت مردم تحمیل هزینه به مسافر و پایمال شدن حقوق مردم می‌شود، اضافه کرد: آمار کنسلی پروازها هم طبق استعلام کمیسیون آمار وحشتناکی است. جمع کنسلی ۲۲ ایرلاین در سال ۹۶ فقط در پروازهای داخلی تقریبا ۸۰۰۰ پرواز است و از سه هزار و ۲۹۱ کنسلی تا ۳۰۰ کنسلی در یک سال برای هر ایرلاین متغییر بوده است. این در حالی است که در پرتلاقی ترین خطوط هوایی دنیا هم چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

پارسایی با بیان این که وزارت راه باید جدیت بیشتری در مدیریت ایرلاین‌ها داشته باشد، تاکید کرد: آماری که به ما رسیده نشان می‌دهد ایرلاین‌ها رها شده هستند و نظارتی بر آنها صورت نمی‌گیرد. ما همچنین در کمیسیون اصل نود درباره افزایش بی رویه قیمت بلیت پروازها استعلام کردیم و در این رابطه جلسه‌ای با وزیر راه برگزار می‌کنیم تا ایشان نسبت به وضعیت بی سرو سامان ایرلاین‌ها پاسخگو باشند. گاهی شاهدیم پرواز یک مسیر در یک روز با قیمت مختلفی عرضه می‌شود در حالی که خدمات ارائه شده و حتی گاهی نوع  هواپیما تفاوتی با یکدیگر ندارند همچنین طبق استاندارد جهانی هر چه به زمان پرواز نزدیک می‌شویم باید با کاهش قیمت بلیت مواجه باشیم در حالی که شرایط فعلی با استاندارد جهانی هم خوانی ندارد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.