انتخاب تاریخ:   /  /   
برلیان نت
سیاسی
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
واکنش واعظی به ادعای برادر رکن‌آبادی/ طرف مذاکره‌کننده ایران در حادثه منا، حج و زیارت است، نه ظریف/ تذکر علی ‌عسگری به مسئولان شبکه افق
ما همواره به متجاوزان درس‌های خوبی داده‌ایم
شمخانی: هدف تحریم‌ها، مذاکره نیست، وادار کردن ما به تسلیم است
جواد امام :انتقادات اخیر به شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، جنبه شخصی دارد
جزئیات بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو از زبان سخنگوی قوه قضاییه
قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین گران نمی‌شود/ اولویت ارایه خدمات با زائران حسینی است و شرمنده سایر مسافران می‌شویم/ دولتمردان هنر ارایه خدمات متناسب با تقاضا را ندارند
تاکید امانوئل مکرون بر حفظ توافق هسته‌ای
فاسدترین فسادها برخورد سیاسی با فساد است
تحقق پیش‌بینی آیت‌ا... هاشمی
توضیحات صالحی درباره گام سوم/ حدود ۲۰ سانتریفیوژ IR6 در سالن جدیدی مونتاژ شده است
عراقچی: تا زمانی که منافع‌مان تامین شود در برجام می‌مانیم
مردم نمی‌توانند تبعیض را تحمل کنند
خرازی: رفع توقیف "گریس۱ " پیروزی دیپلماتیک برای ایران و شکستی برای انگلستان بود
آیا مرجعیت حق‌اعطایی ‌است؟
دیپلماسی مقاومت موجب رفع توقیف نفتکش شد/ سیاست خارجی تخیلی نباشد
تردیدهای لندن در همراهی با واشنگتن
اگر اتفاقی در خلیج فارس بیفتد کشورهای منطقه حتی آب خوردن هم نخواهند داشت
همه امکانات برای حل مشکلات اقتصادی به کار گرفته شود/ نباید جای هیچ وزارتخانه‌ای بنشینیم
ساخت مدرسه ویژه برای کودکان بازمانده از تحصیل/ شناسایی دختران ترک تحصیلی در مناطق مرزی
افزایش ١٧٤/٦ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زمین در شهر تهران
نفتکش «گریس ۱» تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد
نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به «اما و اگرها» وابسته است/ مذاکره برای ما و جنگ برای آمریکا معنایی ندارد/ عرصه دیپلماسی را رها نخواهیم کرد
احتمال ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور
ظریف: وظیفه داریم باری از دوش مردم برداریم/ صاحب اختیار مردم نیستیم
در آستانه ورود به ساخت موتورهای هواپیما و بالگردهای روز دنیا قرار داریم
اقتدار سپاه در تنگه هرمز افزایش داشته است
سردار نقدی: مستکبران برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران دست به هر عملی می‌زنند
آزادی گریس۱؛ نشانه حقانیت ایران
تکلیف مردم را درباره رفراندوم مشخص کنید
دستور ویژه رییسی برای ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در کردستان
هزینه خرید وام مسکن افزایش یافت
قیمت کالاهای اساسی و موردنیاز مردم به ثبات نسبی رسیده است
بهره‌برداری از ۲ سانتریفیوژ در گام سوم/ اروپا فقط نقش بازی می‌کند
آزادی نفتکش ایرانی اثبات کرد که از مسیر سخت‌افزاری نمی‌توان با تهران برخورد کرد/ بوریس جانسون نتوانست جبهه جدیدی باز کند
ملت آمریکا گرفتار رهبران دُن کیشوتی شده‌اند/ هیمنه ایران انگلیس را وادار به عقب‌نشینی کرد
لازمه اقتدار، بی احترامی وبی ادبی نیست
ساقط شدن پهپاد آمریکایی نشانه افول تمدن استکباری است/ صادراتی که ارزش افزوده نیاورد مفید نیست
سال ۹۴ معادل دستمزد ۱۱ میلیون کارگر سود سپرده پرداخت شد/ در این نظام مالیاتی صاحبان درآمدهای بی‌زحمت تشویق و درآمدهای کوچک تنبیه می‌شوند
ربیعی: ‏رفع توقیف نفتکش گریس ١ ثمره کوتاه نیامدن از حقوق ملت است
برجام را چهارسال تجربه کردیم الان نوبت اینستکس شده است/ اینستکس از برجام بدتر است
به زودی پرده‌ای دیگر از یک فساد بزرگ در ⁧مافیای خودرو⁩ را اعلام می‌کنم
هشدار حسام‌الدین آشنا به مخالفان ظریف
برای حل مشکلات کشور نباید منتظر دستور بود
همه پرسی آری یا خیر؟
شعاری که اصلاح‌طلبان جدی نگرفتند
سرلشکر سلامی: مذاکره، منطقی فراموش و نابود شده در ذهنیت مردم ایران است
برادر «میترا استاد»: «نجفی» را بخشیدیم
برکناری رییس صندوق بازنشستگی با نظر سازمان‌های نظارتی انجام شد
به تعهد در برابر تعهد پایبندیم/ تامین امنیت خلیج فارس نیازی به نیروی خارجی ندارد
بیشتر
کد خبر: 111362 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۱۵ - 10:54
کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر پرواز در یک سال
پارسایی با اشاره به استعلام کمیسیون اصل ۹۰ از سازمان هواپیمایی خبر داد

کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر پرواز در یک سال

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از دریافت گزارشی مبنی بر کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی در سال ۹۶ و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر در سال ۹۵ خبر داد و گفت که این کمیسیون درباره افزایش بی رویه قیمت، کنسلی و تاخیر پروازها با وزیر راه تشکیل جلسه می‌دهد.

آرمان ملی -به گزارش آرمان ملی به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی گفت: کمیسیون اصل نود در مورد افزایش بی رویه قیمت، کنسلی و تاخیر پروازها استعلامی را از سازمان هواپیمایی کشوری داشته که پس از مهلت یک ماهه برای پاسخگویی سازمان هواپیمایی با وزیر راه در این رابطه جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر قیمت بلیت یکطرفه پرواز تهران به شیراز تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته و قیمت پرواز رفت و برگشت تهران مشهد  نیز حدود یک ونیم میلیون تومان است، افزود: پیش از این قرار بود قیمت بلیت پروازها شناور باشد ولی نداشتن سقف برای قیمت پرواز باعث سوءاستفاده ایرلاین‌ها شده است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: اگر بخواهیم بر مبنای قیمت دلار هم محاسبه کنیم پیش از گرانی دلار قیمت پرواز رفت و برگشت تهران به شیراز ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود و حتی اگر این قیمت را سه برابر کنیم قیمتی که الان برای پروازها در نظر گرفته شده غیرواقعی است. متاسفانه این قیمت‌ها به صورت خودسرانه قیمت گذاری می‌شود و تنها مردم هستند که متضرر می‌شوند ضمن این که همه ایرلاین‌ها از سوخت با یارانه دولت استفاده می‌کند و قیمت سوخت آنها آزاد نیست  لذا افزایش قیمت پروازها با هیچ منطقی جور درنمی‌آید. خدمات ایرلاین‌ها هم تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هزینه‌ها هم نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر است.

سخنگوی اصل نود مجلس ادامه داد: در کشورهای دیگر ایرلاین به واسطه تاخیر و کنسلی پرواز جریمه و خسارتی به مسافرین پرداخت می‌کند اما در کشور ما با وجود تاخیر و کنسلی سرسام آور عموما پاسخگویی مناسب به مسافران در خصوص جبران خسارت نمی‌شود وقتی هم پرواز کنسل می‌شود مسافر باید از  چند جا تاییدیه بگیرد که این کار هم معطلی دارد و خیلی‌ها فرصت پیگیری‌ آن را ندارند.

وی با بیان این که مدیریت ایرلاین‌ها دچار بی سرو سامانی است، تصریح کرد: طبق استعلام صورت گرفته از سازمان هواپیمایی بررسی آمار تاخیر پروازها از سال ۹۰ تا ۹۵ نشان می‌دهد حداقل تاخیر ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه در سال ۹۰ و حداکثر ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر در سال ۹۵ بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که تاخیر و کنسلی پروازها موجب اتلاف وقت مردم تحمیل هزینه به مسافر و پایمال شدن حقوق مردم می‌شود، اضافه کرد: آمار کنسلی پروازها هم طبق استعلام کمیسیون آمار وحشتناکی است. جمع کنسلی ۲۲ ایرلاین در سال ۹۶ فقط در پروازهای داخلی تقریبا ۸۰۰۰ پرواز است و از سه هزار و ۲۹۱ کنسلی تا ۳۰۰ کنسلی در یک سال برای هر ایرلاین متغییر بوده است. این در حالی است که در پرتلاقی ترین خطوط هوایی دنیا هم چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

پارسایی با بیان این که وزارت راه باید جدیت بیشتری در مدیریت ایرلاین‌ها داشته باشد، تاکید کرد: آماری که به ما رسیده نشان می‌دهد ایرلاین‌ها رها شده هستند و نظارتی بر آنها صورت نمی‌گیرد. ما همچنین در کمیسیون اصل نود درباره افزایش بی رویه قیمت بلیت پروازها استعلام کردیم و در این رابطه جلسه‌ای با وزیر راه برگزار می‌کنیم تا ایشان نسبت به وضعیت بی سرو سامان ایرلاین‌ها پاسخگو باشند. گاهی شاهدیم پرواز یک مسیر در یک روز با قیمت مختلفی عرضه می‌شود در حالی که خدمات ارائه شده و حتی گاهی نوع  هواپیما تفاوتی با یکدیگر ندارند همچنین طبق استاندارد جهانی هر چه به زمان پرواز نزدیک می‌شویم باید با کاهش قیمت بلیت مواجه باشیم در حالی که شرایط فعلی با استاندارد جهانی هم خوانی ندارد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.