انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کدام بیماران بیشتر درگیر کرونا می شوند/ اهمیت کنترل اکسیژن خون
خروجی بیماران کرونایی فعلا از ورودی‌ها بیشتر است/ وضعیت نامشخص کرونا در روزهای آتی/ امکان دارد شرایط پیچیده‌تر شود
خطر طغیان بیماری‌هایی که از کشور پاک شدند!
آخرین وضعیت تحقیقات روی ۳ نوع واکسن کرونا در کشور
ساخت واکسن کرونای ایرانی با فناوری نانو
ویروسی که قرن‌هاست "جان" می‌گیرد
چطور با فشارهای روانی «کرونا» مقابله کنیم؟
میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن
توصیه‌هایی برای داشتن مغز سالم
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
هشدارهای کاهش اسید معده
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
سالم‌ترین ترمیم‌کننده‌های پوست
همه چیز درباره «گرمازدگی»
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
خواص ادویه‌جات
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
پرمصرف‌ترین داروی کشور / ۳ آنتی‌بیوتیکِ پرُ تجویز
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
روزه داری موجب افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تغذیه مناسب برای کودکان
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
خواص مهم آلو برای سلامتی
بیشتر
کد خبر: 111110 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۳۰ - 14:36
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن

فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن

آرمان ملی - برای برخی افراد، افزایش وزن یا ساخت ماهیچه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.اگرچه میوه‌ها به‌طور معمول نخستین گروه از موادغذایی نیستند که برای برای افزایش حجم بدن مدنظر قرار می‌گیرند، برخی از آنها می‌توانند کالری اضافه برای افزایش وزن را در اختیار بدن قرار دهند.میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز هستند که به پشتیبانی از سلامت انسان کمک می‌کنند.در ادامه با میوه‌های پرکالری که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند، بیشتر آشنا می‌شوید.اگرچه بیشتر میوه‌ها کالری کمی دارند، بسیاری از آنها می‌توانند به واسطه محتوای کربوهیدرات و چربی زیاد خود به افزایش وزن کمک کنند. میوه‌های تازه که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند، شامل موارد زیر می‌شوند:

موز

موز انتخابی عالی برای افزایش وزن است. این میوه نه تنها مغذی است، بلکه منبع عالی کربوهیدرات‌ها و کالری است.موز حاوی بسیاری از ریزمغذی‌های دیگر است.به‌طور خاص، موزهای سبز سرشار از نشاسته مقاوم هستند که به‌صورت گوارش نشده از دستگاه گوارش عبور می‌کند. پژوهش‌ها نشاسته مقاوم را با ارتقا سلامت روده پیوند داده‌اند.

خرما

خرما میوه‌ای استوانه‌ای شکل و کوچک است که از درخت نخل به دست می‌آید.خرما به‌طور معمول به شکل خشک شده به فروش می‌رسد و سرشار از مواد مغذی است.همچنین، خرما منبع خوبی برای مس، منگنز، آهن و ویتامین B6 است.خرمای پرشده با کره بادام یا تکه‌های نارگیل میان وعده‌ای پر کالری و سالم را شکل می‌دهد.

میوه‌های خشک شده

میوه‌های خشک شده تقریبا تمام محتوای آب خود را طی روش‌های مختلف خشک کردن از دست داده‌اند.آنچه باقی مانده است، یک میان وعده سرشار از انرژی است که برخلاف اندازه کوچک بسیار مغذی است. بنابر ارزیابی‌های صورت گرفته، میوه خشک شده دارای سه تا پنج برابر محتوای ریزمغذی‌های بیشتر نسبت به میوه تازه است.

نارگیل

نارگیل میوه‌ای با فواید سلامت مختلف است.همچنین، نارگیل منبع خوبی برای دریافت کالری است زیرا حاوی چربی زیاد و سطوح متوسط کربوهیدرات است.گوشت میوه نارگیل سرشار از مواد معدنی مهم دیگر، از جمله فسفر و مس نیز است.

 

برگه زردآلو

زردآلو میوه‌ای خوشمزه است که هم به‌صورت تازه و هم به‌صورت خشک شده قابل استفاده است.برگه زردآلو منبع خوبی برای بتاکاروتن، لوتئین، و زیزانتین محسوب می‌شود که رنگدانه‌هایی مفید برای سلامت چشم هستند.

آووکادو

آووکادو از محتوای مواد مغذی چشمگیری برخوردار است.همچنین، این میوه پرکالری و حاوی چربی‌های سالم است که آن را به گزینه‌ای عالی برای افرادی که در پی افزایش وزن خود هستند، تبدیل می‌کند.همچنین، آووکادو سرشار از ریزمغذی‌های دیگر، از جمله پتاسیم و ویتامین‌های C، B6 و B5 است.

برگه آلو

برگه آلو از خشک‌کردن آلو به‌دست می‌آید.برگه آلو به‌واسطه توانایی خود در تسکین یبوست نیز مشهور است.محتوای فیبر این خوراکی می‌تواند به افزایش حجم مدفوع و تسریع عبور آن از روده کمک کند.برگه آلو از طول عمر بالایی برای نگهداری برخوردار است و به روش‌های مختلف می‌توانید آن را به رژیم غذایی اضافه کنید.

انبه

انبه میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که از محتوای مواد مغذی قابل توجهی سود می‌برد.همانند موز، انبه نیز منبع خوبی برای کالری است که بیشتر از کربوهیدرات سرچشمه می‌گیرد.افزون بر این، انبه منبع خوبی برای مس، برخی ویتامین‌های B، و ویتامین‌های A و E است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.