انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
روزه داری موجب افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود
چطور با فشارهای روانی «کرونا» مقابله کنیم؟
ویروسی که قرن‌هاست "جان" می‌گیرد
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
خواص ادویه‌جات
میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن
سالم‌ترین ترمیم‌کننده‌های پوست
توصیه‌هایی برای داشتن مغز سالم
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
هشدارهای کاهش اسید معده
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
همه چیز درباره «گرمازدگی»
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
پرمصرف‌ترین داروی کشور / ۳ آنتی‌بیوتیکِ پرُ تجویز
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
راهکارهایی برای سلامت قلب
خواص مهم آلو برای سلامتی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
بیشتر
کد خبر: 111004 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۲۳ - 11:55
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان

رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان

آرمان- وجود برخی مواد غذایی در رژیم غذایی میانسالان برای حفظ سلامت آنها ضرورت دارد که در این گزارش به معرفی این ویتامین‌ها می‌پردازیم. ویتامین‌ها و مواد معدنی از مهم‌ترین عناصری هستند که در رژیم غذایی افراد میانسال نقش دارند، افراد در سنین بالا و دوران میانسالی از قرص‌های تقویتی برای حفظ سلامتی‌شان استفاده می‌کنند، اما بدون مصرف این داروها هم می‌توان از طریق رژیم غذایی به حفظ سلامت بدن کمک کرد، در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویتامین‌ها و عناصری که افراد در میانسالی به آن نیاز دارند اشاره می‌کنیم.

کلسیم

با بالا رفتن سن، بدن جذب مواد معدنی را کاهش می‌دهد و همین موضوع عوارضی مانند پوکی‌استخوان را در پی دارد که در خانم‌های یائسه این خطر بیشتر مشهود است.کلسیم به بهبود عملکرد ماهیچه‌ها، دستگاه عصبی و انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی کمک می‌کند؛ خانم‌های بالای ۵۰ سال و آقایان بالای ۷۰ سال برای حفظ سلامت خود باید ۲۰ درصد بیشتر از دیگران مصرف لبنیات را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

فیبر

فیبر به مقابله با بروز سکته و مشکلات گوارشی کمک می‌کند همچنین موجب کاهش کلسترول و قندخون می‌شود که این بزرگترین مزیت برای افراد میانسال است.خانم‌های بالای ۵۰ سال حداقل به ۲۱ گرم فیبر به‌طور روزانه نیاز دارند، مردان هم باید ۳۰گرم در روز فیبر مصرف کنند که این میزان از طریق مصرف ۶ تا ۸ واحد غلات یا ۸ تا ۱۰ واحد سبزی فراهم می‌شود.

آهن

خانم‌های باردار ویتامین B۹ را معمولا به شکل مکمل‌های فولیک اسید برای جلوگیری از مشکلات بارداری مصرف می‌کنند چرا که آهن به رشد سلول‌ها و مقابله با انواع سرطان و سکته کمک می‌کند.مصرف آهنی که در خوراکی‌ها وجود دارد برای بدن آسیب‌زا نیست، اما استفاده از این عنصر در قالب مکمل‌های غذایی و مصرف بی‌رویه آن عوارضی مانند سرطان روده یا آسیب به دستگاه عصبی را در پی دارد.

سلنیوم

سلنیوم با تخریب سلولی و عفونت مقابله می‌کند همچنین به تقویت دستگاه عضلانی و جلوگیری از دمانس می‌انجامد برخی از انواع سرطان‌ها و حتی کم‌کاری یا پرکاری تیروئید هم با مصرف سلنیوم کنترل می‌شود البته مصرف بالای سلنیوم موجب آسیب به مو‌ها و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود.

ویتامین B۶

بدن برای مقابله با میکروب‌ها و افزایش انرژی به ویتامین B۶ نیاز دارد همچنین این ویتامین به رشد مغزی کودکان کمک می‌کند برخی مطالعات به ارتباط بین سطح ویتامین B۶ و عملکرد حافظه پرداختند که یافته‌ها نشان می‌دهد این ویتامین در بهبود عملکرد مغزی بزرگسالان تاثیر نداشته است، اما در رشد حافظه کودکان موثر است.

امگا ۳

مصرف اسید‌های چرب ضروری موسوم به امگا ۳ برای حفظ سلامت چشم و مغز موثر است، همچنین می‌تواند از بروز آلزایمر، آرتروز و برخی بیماری‌های چشمی جلوگیری کنند.ماهی، روغن کانولا و گردو از بهترین منابع حاوی امگا ۳ محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.