انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
واکسن کرونا را می‌توان تا یک ماه با کیسه‌های یخ نگهداری کرد/ با واردات واکسن میزان شیوع بیماری در کشور کم می‌شود
حراج مرگ در "فروش‌های ویژه"
راهکار‌هایی ساده برای تسکین علائم بلند مدت کرونای ملایم
خروجی بیماران کرونایی فعلا از ورودی‌ها بیشتر است/ وضعیت نامشخص کرونا در روزهای آتی/ امکان دارد شرایط پیچیده‌تر شود
افزایش بیماران بدحال در موج جدید کرونا
آخرین وضعیت تحقیقات روی ۳ نوع واکسن کرونا در کشور
چرایی کمبود انسولین قلمی در کشور
خطر طغیان بیماری‌هایی که از کشور پاک شدند!
مطالعه روی داروی «فاموتیدین» برای درمان کرونا
ساخت واکسن کرونای ایرانی با فناوری نانو
کدام بیماران بیشتر درگیر کرونا می شوند/ اهمیت کنترل اکسیژن خون
مهم‌ترین تفاوت‌های کرونا و آنفلوانزا/ علامت مهم کووید ۱۹
روزه داری موجب افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود
میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن
چطور با فشارهای روانی «کرونا» مقابله کنیم؟
پرمصرف‌ترین داروی کشور / ۳ آنتی‌بیوتیکِ پرُ تجویز
ویروسی که قرن‌هاست "جان" می‌گیرد
توصیه‌هایی برای داشتن مغز سالم
سالم‌ترین ترمیم‌کننده‌های پوست
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن
خواص ادویه‌جات
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
همه چیز درباره «گرمازدگی»
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
هشدارهای کاهش اسید معده
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
راهکارهایی برای سلامت قلب
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
بیشتر
کد خبر: 110826 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۱۵ - 12:02
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند

این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند

آرمان- زمانی که شما مقادیر بی‌شماری از چربی‌ها را دریافت می‌کنید، خود را در معرض خطر ابتلا به هیپوکلسترولمی یا همان تجمع پلاک در شریان‌ها قرار خواهید داد.لیپوپروتئین با چگالی پایین یا همان LDL نوعی چربی است که به‌عنوان قاتل خاموش هم شناخته شده است. وقتی سطح کلسترول LDL بالاتر از ۱۳۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، شما در معرض ابتلا به هیپوکلسترولمی خواهید بود. البته این خطر زمانی تشدید می‌شود که سطح کلسترول خوب یا همان HDL نیز در مردان کمتر از ۳۵ میلی‌گرم در دسی‌لیتر و در زنان کمتر از ۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد.علائم بالینی کلسترول بالا در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد با این حال احساس سنگینی یا سوءهاضمه، خستگی، یبوست، بوی بد دهان، التهاب در اندام‌ها، سرماخوردگی‌های پی درپی، سردرد، تاری دید و درد قفسه سینه از علائم واضح افزایش کلسترول بد هستند.در این میان، شما ممکن است از تاثیرات برخی موادغذایی بر افزایش کلسترول بد خون بی‌خبر باشید:

قندهای تصفیه‌شده

قندها و کربوهیدرات‌های‌های تصفیه شده مانند برنج سفید، نان‌ها و پاستاهای تهیه شده از آرد سفید میزان کلسترول خوب خون را کاهش می‌‌دهند. برای شما که کلسترول خونتان بالاست توصیه می‌‌شود از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید. شما باید نان‌‌های سبوس‌‌دار و غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه‌ای، جوی دو سر و ماکارونی با گندم کامل مصرف کنید.

لبنیات پرچرب

محصولاتی از قبیل شیر غلیظ شده، کره و مارگارین و... سرشار از چربی‌های اشباع هستند و در کسانی که کلسترول بد آنها بالاست، مصرف این نوع محصولات باید به‌طور کامل متوقف شود.به‌جای لبنیات پرچرب، شما می‌توانید محصولات گیاهی مانند شیربادام و شیرسویا، شیرنارگیل، و یا لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

موادغذایی آماده و صنعتی

بیشتر غذاهای آماده و صنعتی به‌خصوص آنهایی که گرم می‌‌شوند، با روغن‌های هیدروژنه و اسیدهای چرب ترانس تهیه و باعث افزایش کلسترول بد خون خواهد شد. از مصرف مواد غذایی خیلی چرب و خیلی شیرین و به‌ویژه آنهایی که حاوی روغن‌‌های هیدروژنه هستند بپرهیزید.

گوشت قرمز

از مصرف گوشت‌‌های چرب بپرهیزید.به‌جای گوشت قرمز مصرف گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون را وارد رژیم‌تان کنید. توجه داشته باشید که پوست این گوشت‌ها را بکنید.ماهی بخورید. ماهی آزاد، تن یا ساردین، سالمون و قزل‌آلا بهترین گزینه ‌هستند. این ماهی‌ها چرب هستند اما چربی آنها مانند گردو یا بذرکتان مفید است.

کره

کره، مایونز، مارگارین‌ها حاوی میزان زیادی چربی هستند، با این حال روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن کانولا حاوی چربی‌های سالمی هستند که قلب شما را در وضعیت بهتری نگه می‌دارند. در هر صورت از مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب بپرهیزید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.