انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
روزه داری موجب افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود
چطور با فشارهای روانی «کرونا» مقابله کنیم؟
ویروسی که قرن‌هاست "جان" می‌گیرد
پرمصرف‌ترین داروی کشور / ۳ آنتی‌بیوتیکِ پرُ تجویز
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
توصیه‌هایی برای داشتن مغز سالم
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
همه چیز درباره «گرمازدگی»
سالم‌ترین ترمیم‌کننده‌های پوست
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خواص ادویه‌جات
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن
میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
هشدارهای کاهش اسید معده
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
هندوانه از فواید تا عوارض
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
بیشتر
کد خبر: 110826 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۱۵ - 12:02
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند

این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند

آرمان- زمانی که شما مقادیر بی‌شماری از چربی‌ها را دریافت می‌کنید، خود را در معرض خطر ابتلا به هیپوکلسترولمی یا همان تجمع پلاک در شریان‌ها قرار خواهید داد.لیپوپروتئین با چگالی پایین یا همان LDL نوعی چربی است که به‌عنوان قاتل خاموش هم شناخته شده است. وقتی سطح کلسترول LDL بالاتر از ۱۳۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، شما در معرض ابتلا به هیپوکلسترولمی خواهید بود. البته این خطر زمانی تشدید می‌شود که سطح کلسترول خوب یا همان HDL نیز در مردان کمتر از ۳۵ میلی‌گرم در دسی‌لیتر و در زنان کمتر از ۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد.علائم بالینی کلسترول بالا در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد با این حال احساس سنگینی یا سوءهاضمه، خستگی، یبوست، بوی بد دهان، التهاب در اندام‌ها، سرماخوردگی‌های پی درپی، سردرد، تاری دید و درد قفسه سینه از علائم واضح افزایش کلسترول بد هستند.در این میان، شما ممکن است از تاثیرات برخی موادغذایی بر افزایش کلسترول بد خون بی‌خبر باشید:

قندهای تصفیه‌شده

قندها و کربوهیدرات‌های‌های تصفیه شده مانند برنج سفید، نان‌ها و پاستاهای تهیه شده از آرد سفید میزان کلسترول خوب خون را کاهش می‌‌دهند. برای شما که کلسترول خونتان بالاست توصیه می‌‌شود از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید. شما باید نان‌‌های سبوس‌‌دار و غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه‌ای، جوی دو سر و ماکارونی با گندم کامل مصرف کنید.

لبنیات پرچرب

محصولاتی از قبیل شیر غلیظ شده، کره و مارگارین و... سرشار از چربی‌های اشباع هستند و در کسانی که کلسترول بد آنها بالاست، مصرف این نوع محصولات باید به‌طور کامل متوقف شود.به‌جای لبنیات پرچرب، شما می‌توانید محصولات گیاهی مانند شیربادام و شیرسویا، شیرنارگیل، و یا لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

موادغذایی آماده و صنعتی

بیشتر غذاهای آماده و صنعتی به‌خصوص آنهایی که گرم می‌‌شوند، با روغن‌های هیدروژنه و اسیدهای چرب ترانس تهیه و باعث افزایش کلسترول بد خون خواهد شد. از مصرف مواد غذایی خیلی چرب و خیلی شیرین و به‌ویژه آنهایی که حاوی روغن‌‌های هیدروژنه هستند بپرهیزید.

گوشت قرمز

از مصرف گوشت‌‌های چرب بپرهیزید.به‌جای گوشت قرمز مصرف گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون را وارد رژیم‌تان کنید. توجه داشته باشید که پوست این گوشت‌ها را بکنید.ماهی بخورید. ماهی آزاد، تن یا ساردین، سالمون و قزل‌آلا بهترین گزینه ‌هستند. این ماهی‌ها چرب هستند اما چربی آنها مانند گردو یا بذرکتان مفید است.

کره

کره، مایونز، مارگارین‌ها حاوی میزان زیادی چربی هستند، با این حال روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن کانولا حاوی چربی‌های سالمی هستند که قلب شما را در وضعیت بهتری نگه می‌دارند. در هر صورت از مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب بپرهیزید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.