انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
چرایی کمبود انسولین قلمی در کشور
مهم‌ترین تفاوت‌های کرونا و آنفلوانزا/ علامت مهم کووید ۱۹
افزایش بیماران بدحال در موج جدید کرونا
کدام بیماران بیشتر درگیر کرونا می شوند/ اهمیت کنترل اکسیژن خون
خروجی بیماران کرونایی فعلا از ورودی‌ها بیشتر است/ وضعیت نامشخص کرونا در روزهای آتی/ امکان دارد شرایط پیچیده‌تر شود
خطر طغیان بیماری‌هایی که از کشور پاک شدند!
آخرین وضعیت تحقیقات روی ۳ نوع واکسن کرونا در کشور
ساخت واکسن کرونای ایرانی با فناوری نانو
روزه داری موجب افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود
چطور با فشارهای روانی «کرونا» مقابله کنیم؟
ویروسی که قرن‌هاست "جان" می‌گیرد
پرمصرف‌ترین داروی کشور / ۳ آنتی‌بیوتیکِ پرُ تجویز
میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن
توصیه‌هایی برای داشتن مغز سالم
سالم‌ترین ترمیم‌کننده‌های پوست
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
خواص ادویه‌جات
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
همه چیز درباره «گرمازدگی»
هشدارهای کاهش اسید معده
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
بیشتر
کد خبر: 110826 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۱۵ - 12:02
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند

این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند

آرمان- زمانی که شما مقادیر بی‌شماری از چربی‌ها را دریافت می‌کنید، خود را در معرض خطر ابتلا به هیپوکلسترولمی یا همان تجمع پلاک در شریان‌ها قرار خواهید داد.لیپوپروتئین با چگالی پایین یا همان LDL نوعی چربی است که به‌عنوان قاتل خاموش هم شناخته شده است. وقتی سطح کلسترول LDL بالاتر از ۱۳۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، شما در معرض ابتلا به هیپوکلسترولمی خواهید بود. البته این خطر زمانی تشدید می‌شود که سطح کلسترول خوب یا همان HDL نیز در مردان کمتر از ۳۵ میلی‌گرم در دسی‌لیتر و در زنان کمتر از ۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد.علائم بالینی کلسترول بالا در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد با این حال احساس سنگینی یا سوءهاضمه، خستگی، یبوست، بوی بد دهان، التهاب در اندام‌ها، سرماخوردگی‌های پی درپی، سردرد، تاری دید و درد قفسه سینه از علائم واضح افزایش کلسترول بد هستند.در این میان، شما ممکن است از تاثیرات برخی موادغذایی بر افزایش کلسترول بد خون بی‌خبر باشید:

قندهای تصفیه‌شده

قندها و کربوهیدرات‌های‌های تصفیه شده مانند برنج سفید، نان‌ها و پاستاهای تهیه شده از آرد سفید میزان کلسترول خوب خون را کاهش می‌‌دهند. برای شما که کلسترول خونتان بالاست توصیه می‌‌شود از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید. شما باید نان‌‌های سبوس‌‌دار و غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه‌ای، جوی دو سر و ماکارونی با گندم کامل مصرف کنید.

لبنیات پرچرب

محصولاتی از قبیل شیر غلیظ شده، کره و مارگارین و... سرشار از چربی‌های اشباع هستند و در کسانی که کلسترول بد آنها بالاست، مصرف این نوع محصولات باید به‌طور کامل متوقف شود.به‌جای لبنیات پرچرب، شما می‌توانید محصولات گیاهی مانند شیربادام و شیرسویا، شیرنارگیل، و یا لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

موادغذایی آماده و صنعتی

بیشتر غذاهای آماده و صنعتی به‌خصوص آنهایی که گرم می‌‌شوند، با روغن‌های هیدروژنه و اسیدهای چرب ترانس تهیه و باعث افزایش کلسترول بد خون خواهد شد. از مصرف مواد غذایی خیلی چرب و خیلی شیرین و به‌ویژه آنهایی که حاوی روغن‌‌های هیدروژنه هستند بپرهیزید.

گوشت قرمز

از مصرف گوشت‌‌های چرب بپرهیزید.به‌جای گوشت قرمز مصرف گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون را وارد رژیم‌تان کنید. توجه داشته باشید که پوست این گوشت‌ها را بکنید.ماهی بخورید. ماهی آزاد، تن یا ساردین، سالمون و قزل‌آلا بهترین گزینه ‌هستند. این ماهی‌ها چرب هستند اما چربی آنها مانند گردو یا بذرکتان مفید است.

کره

کره، مایونز، مارگارین‌ها حاوی میزان زیادی چربی هستند، با این حال روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن کانولا حاوی چربی‌های سالمی هستند که قلب شما را در وضعیت بهتری نگه می‌دارند. در هر صورت از مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب بپرهیزید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.