انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
اخلاق
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف
با برنامه‌ریزی زندگی كنیم
فرصت‌ها را دریابید
این رفتارها را هرگز انجام ندهید
آرامش درون شماست
کودکی با تجربه تربیت کنید
چرا کودکان اعتمادبه‌نفس ندارند؟
روش‌های مدیریت بین کار و زندگی
اهمیت برنامه‌ریزی در زندگی
مقابله با حسادت به موفقیت‌ دیگران
لحظه‌های موفق در تربیت فرزند
مهارت‌هایی برای استفاده بهتر از زمان
چند پیشنهاد ساده برای اوقات فراغت فرزندان
رفتارهایی که اعتماد‌به‌نفس کودک را خدشه‌دار می‌کند
عصبانیت را شكست دهیم
راه‌هایی برای غلبه بر شکست
توانایی کنار آمدن با مشکلات
چگونه به اهداف خود برسیم
با افراد عصبانی چگونه رفتار کنیم
مسئولیت‌هایی بر دوش کودکان
بهبود کیفیت در زندگی
موانع رسیدن به موفقیت
پیشرفت و رسیدن به هدف
چچرا در برنامه‌ریزی‌ها شكست می‌خوریم؟
چطور در خودمان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟
چطور به همه کارهایمان برسیم؟
انسان‌های شاد چه خصوصیاتی دارند؟
این کارها را کنار بگذارید
رابطه اعتماد به نفس و موفقیت
نکاتی که خوشبختی را از بین می‌برد
توانایی کنار آمدن با مشکلات
چطور کارهای همزمان‌ را مدیریت کنیم؟
نکاتی برای زندگی بهتر
طرز فکرمان را بهتر کنیم
چه چیزی‌هایی مانع موفقیت‌مان می‌شوند؟
روش‌های موثر برای کنترل عصبانیت
چگونه به هدفمان برسیم
نگاه مثبت داشته باشید
کودکی شاد تربیت کنیم
نکاتی درباه تردید در تصمیم گیری
چگونه شادتر باشیم
چگونه استرس را مدیریت کنیم؟
راه‌های رسیدن به موفقیت
چرا باید خودتان را تشویق نمایید؟
فراموش کردن رویداد‌های ناگوار
خوشبختی چگونه به دست می آید؟
پیگیری و پیشبرد اهداف
مشکلی به نام کمبود وقت
مفهوم شادی در زندگی
بیشتر
کد خبر: 110652 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۳ - 12:31
روش‌های مدیریت بین کار و زندگی

روش‌های مدیریت بین کار و زندگی

آرمان- یکی از سوالاتی که اغلب در ذهن شاغلین، به‌خصوص زنان شاغل می‌گذرد، این است که چگونه بین کار و زندگی تعادل برقرار کنند؟ آنها معمولا در محل کار در فکر برنامه‌ریزی برای رفع و رجوع امورات خانه و خانواده هستند اما این استرس‌ها و تنش‌ها به تدریج خسته‌کننده می‌شود. حفظ تعادل بین کار و زندگی و برنامه‌ریزی برای یک زندگی کارمندی کار ساده‌ای نیست اما قابل اجراست. درست است که کارمند، مدیر، پزشک، طراح و... هر کدام از این نقش‌ها، مسئولیت‌ها و حقوق خود را برای فرد به همراه دارند و الگوی رفتاری متفاوتی را می‌طلبند اما می‌توان بین این نقش‌ها تعادل ایجاد کرد. این امر کمک می‌کند تا سلامت روانی در معرض خطر قرار نگیرد. مثلا وقتی در خانه اعصاب‌تان خرد شده، اجازه ندهید روی برخوردتان با ارباب رجوع از همه‌جا بی‌خبر تاثیر بگذارد و وقتی استرس کاری اذیت‌تان کرده، سر بچه‌هایی که از صبح چشم به‌ در، منتظر شما بوده‌اند، داد نزنید.

شرایط متفاوت کارهای امروزی

نکته حائزاهمیت این است که این روزها برقراری تعادل میان کار و زندگی را می‌توان از جمله شاهکارهای آدم‌ها دانست که خیلی هم راحت به نظر نمی‌رسد. یکی از دلایل این مساله آن است که تکنولوژی باعث شده کارمندان همیشه و در هر ساعتی از شبانه‌روز در دسترس باشند و به این وسیله فاصله بین خانه و کار تقریبا از بین رفته است.

سلامتی و افراط در کار

کارشناسان معتقدند استرس ناشی از روزهای کاری بی‌پایان بسیار مخرب است. این‌گونه افراط در کار و ساعات اضافه‌کاری به روابط، سلامت و شادی کلی شما آسیب می‌رساند. همان‌طور که بسیاری از متخصصان در خصوص این موضوع اشاره کرده‌اند، برقراری تعادل به معنی ساخت یک دیوار غیرقابل‌نفوذ بین زندگی شخصی و کاری نیست بلکه به معنی یافتن راهی برای اتصال و ادغام این دو است. بسیاری از کارمندان نیز در غلبه بر احساس گناه ناشی از کارکردن‌های طولانی‌مدت و قبول نیاز به زمان شخصی خصوصی دچار مشکل هستند.

هر غروب کار نکنید

فناوری‌های اداری در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند: مسافرت یا بیماری دیگر لزوما به‌معنای در دسترس نبودن نیست و هر کسی می‌تواند از راه دور کار کند اما این موضوع بدان معنا نیست که ما هرگز نباید دست از کارکردن برداریم.

آخر هفته‌ها را تعطیلات در نظر بگیرید

تعطیلات آخر هفته وقت مناسبی برای استراحت و تجدید قواست. زمان را هدر ندهید. پس از خروج از اداره در آخرین روز کاری هفته تمام روابط اینترنتی کاری‌تان را قطع کنید و از آخر هفته لذت ببرید. در برابر اصرار به آنلاین‌شدن کاری در در این اوقات مقاومت کنید.

ارتباطات در خدمت بهره‌وری

تکنولوژی شیوه کارکردن ما را تغییر داده است. این بستگی به استفاده شما از آن دارد که باید به شیوه‌ای بسیار موثر باشد. این امر به‌معنای تغییر طرز تفکر شما درباره استفاده از امکانات رفاهی است. زمانی که در سفر هستید یا برای کار روی پروژه به‌خصوصی به فضای آرام‌تر و محیطی با حواس‌پرتی کمتری نیاز دارید، کارکردن از راه دور منطقی به نظر می‌رسد. بسیار مهم است که بتوانید از تکنولوژی موبایل به شیوه‌ای استفاده کنید که زندگی‌تان را بهبود بخشد. به خاطر داشته باشید از موبایل به‌عنوان روشی برای تمدید ساعات کاری غیرضروری استفاده نکنید.

عادت‌های روزانه خوب داشته باشید

اجرای روال روزانه محکم و قوی به شما کمک خواهد کرد به تعادلی که در زندگی به آن نیاز دارید، برسید. استقرار و تثبیت عادت‌های قوی مانند اینکه در شبانه‌روز 8ساعت بخوابید، ایمیل را در ساعات اولیه صبح چک نکنید، درست و صحیح غذا بخورید یا ورزش کنید، شما را سالم‌تر و شادتر می‌کند.

یاد بگیرید نفس بکشید

گاهی اوقات کار می‌تواند آن‌قدر سخت و طاقت‌فرسا باشد که موجب عصبانیت و آشفتگی فکری شود. همین موارد باعث می‌شود بعضا به معنی واقعی کلمه نفس‌تان را حبس کنید. اگر می‌خواهید سالم بمانید، نباید هیچ‌کدام از این حالات و وضعیت‌ها را ادامه دهید.

چند نکته

کار در زندگی نقشی اساسی ایفا می‌کند. کار است که برق خانه را روشن نگه می‌دارد، اجاره‌خانه و قسط وام‌ها را می‌دهد، برای دوران بازنشستگی ذخیره می‌کند و رفتن به تعطیلات سالانه را ممکن می‌کند. قبول طرز تفکری صحیح در این خصوص به شما کمک می‌کند به جای اینکه کار برایتان یک دوندگی بی‌پایان به نظر برسد، از ثمره زحمات‌تان لذت ببرید. اما چطور؟

زندگی کارکردن محض نیست، پس استراحت را فراموش نکنید؛ بدن شما تا یک‌ جایی و یک سنی کشش دارد.

جمعه فقط و فقط استراحت کنید تا شنبه‌ها روز بی‌حوصلگی‌تان نباشد.

تعادل را حفظ کنید؛ این به‌نفع شما و کارفرمایتان است. تحت فشار بودن شما فقط محیط کار و خانه را پرتنش می‌کند.

مواظب باشید استرس‌تان آمپر نچسباند. اگر نمی‌توانید استرس محل کار را تحمل کنید و آن را به خانه منتقل می‌کنید، حتما کارتان را عوض کنید؛ شما در معرض خطر هستید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.