انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
چرایی کمبود انسولین قلمی در کشور
مهم‌ترین تفاوت‌های کرونا و آنفلوانزا/ علامت مهم کووید ۱۹
افزایش بیماران بدحال در موج جدید کرونا
کدام بیماران بیشتر درگیر کرونا می شوند/ اهمیت کنترل اکسیژن خون
خروجی بیماران کرونایی فعلا از ورودی‌ها بیشتر است/ وضعیت نامشخص کرونا در روزهای آتی/ امکان دارد شرایط پیچیده‌تر شود
خطر طغیان بیماری‌هایی که از کشور پاک شدند!
آخرین وضعیت تحقیقات روی ۳ نوع واکسن کرونا در کشور
ساخت واکسن کرونای ایرانی با فناوری نانو
روزه داری موجب افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود
چطور با فشارهای روانی «کرونا» مقابله کنیم؟
ویروسی که قرن‌هاست "جان" می‌گیرد
پرمصرف‌ترین داروی کشور / ۳ آنتی‌بیوتیکِ پرُ تجویز
میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن
توصیه‌هایی برای داشتن مغز سالم
سالم‌ترین ترمیم‌کننده‌های پوست
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
خواص ادویه‌جات
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
همه چیز درباره «گرمازدگی»
هشدارهای کاهش اسید معده
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
بیشتر
کد خبر: 110331 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۲۲ - 12:35
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی

کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی

آرمان- به بیماران مبتلا به پرفشاری خون توصیه می‌شود که بر رژیم غذایی، شیوه زندگی و میزان فعالیت بدنی خود به‌طور منظم نظارت داشته باشند.برخی میوه‌های تابستانی، منابع خوبی از پتاسیم و سایر ویتامین‌ها و املاح هستند که می‌توانند به‌طور موثر عدد فشارخون را به‌خصوص در مبتلایان به پرفشاری خون کنترل کنند:

هلو

هلو حاوی یون‌‌های خوراکی است که یافتن‌شان در خوراکی‌های دیگر دشوار است. گفته می‌‌شود این یون‌‌های خوراکی در درازمدت فشارخون را کاهش می‌‌دهند، اما تغییرات چشمگیر فورا قابل مشاهده است. در پژوهش‌های مختلف، تنها چند ساعت بعد از مصرف هلو، افت زیادی در فشارخون ثبت شده‌ است. چون این یون‌‌ها خیلی کمیاب هستند، نمی‌توان خوراکی دیگری را با همین هدف جایگزین آن کرد.

انواع توت‌

توت‌ها به‌غیراز طعم دلپذیر و آبدارشان، فواید دیگری نیز به‌همراه دارند. توت‌ها سرشار از پلی‌‌فنول (نوعی ترکیب طبیعی گیاهی) هستند که برای سلامت قلب مفید است. طی یک مطالعه‌ محدود، از تعدادی فرد میانسال خواسته شد به مدت ۸ هفته توت میل کنند. وضعیت شرکت‌کنندگان در این مطالعه، بعد از این مدت، از لحاظ نشانه‌های سلامت قلب، از جمله فشارخون، بهبود یافت. در مطالعه‌‌ای دیگر، از گروهی از بیماران مبتلا به فشارخون بالا خواسته شد رژیم غذایی حاوی پلی‌فنول کم را رعایت کنند؛ همزمان، گروهی نیز رژیم غذایی سرشار از پلی‌فنول را رعایت کردند که شامل مصرف توت، شکلات، میوه‌‌ها، و سبزی‌‌ها بود. وضعیت سلامت گروهی از بیمارانی که توت و مواد غذایی سرشار از پلی‌فنول مصرف کردند، از لحاظ نشانه‌های خطر ابتلا به بیماری قلبی بهبود یافت.

کیوی

کیوی دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی حیاتی است. فیبر موجود در کیوی به هضم موثر غذا و کاهش وزن کمک می‌کند.محتوای بالای ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش ایمنی و سلامت پوست می‌شود. این میوه همچنین منبع خوبی از فولات است. براساس مطالعات، مصرف 3 عدد کیوی در طول روز، عدد فشارخون را در مبتلایان به پرفشارخون بالا کاهش می‌دهد.

هندوانه

هندوانه منبع غنی از لیکوپن است که به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند. این میوه غنی از بتاکاروتن، ویامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز هست. پتاسیم موجود در هندوانه به کاهش فشارخون کمک فراوان می‌کند.

طالبی

طالبی حاوی مقادیر زیادی کالیوم است. کالیوم می‌‌تواند به حفظ سیستم فشارخون کمک کند. طالبی همچنین حاوی ماده طبیعی است که می‌‌تواند به شما کمک کند از آسیب احتمالی به سیستم گردش خون جلوگیری کنید.

انبه

صد گرم انبه حاوی 168 میلی‌گرم پتاسیم است. جالب است بدانید مطالعات نشان داده‌اند، دریافت روزانه 2300 تا 3100 میلی‌گرم از این ماده مغذی در یک روز توانسته است فشارخون افراد را به میزان 25 درصد کاهش دهد و مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا را کنترل کند.

توت ‌فرنگی

توت‌فرنگی گنجینه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی است. توت‌فرنگی منبع غنی از ویتامین C و امگا 3 است. این میوه آبدار همچنین منبع خوبی از پتاسیم نیز بوده و به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.