انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
روزه داری موجب افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود
چطور با فشارهای روانی «کرونا» مقابله کنیم؟
سالم‌ترین ترمیم‌کننده‌های پوست
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن
ویروسی که قرن‌هاست "جان" می‌گیرد
پرمصرف‌ترین داروی کشور / ۳ آنتی‌بیوتیکِ پرُ تجویز
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
توصیه‌هایی برای داشتن مغز سالم
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خواص ادویه‌جات
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هشدارهای کاهش اسید معده
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
همه چیز درباره «گرمازدگی»
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
تغذیه مناسب برای کودکان
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
راهکارهایی برای سلامت قلب
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
بیشتر
کد خبر: 110300 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۲۱ - 14:56
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها

خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها

آرمان- یکی از مشکلاتی که دیابتی‌ها با آن مواجه هستند رژیم غذایی متفاوتی است که باید برای جلوگیری از شدت بیماری استفاده کنند. همه غذا‌ها به یک اندازه سالم نیستند، احتمال می‌رود سبزی‌ها بر سلامتی تاثیر بیشتری داشته باشد و به‌طورکلی غذا‌هایی که شاخص گلیسمی پایین‌تری دارند برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.غذا‌ها معمولا حاوی مواد مغذی و مقداری گلیسمی هستند که بر کنترل سلامتی موثرند و سطح قند خون را حفظ می‌کنند. در ادامه با غذاهایی که برای دیابتی‌ها مناسب است، آشنا می‌شوید.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی خام یا پخته حاوی مقدار زیادی لیکوپن است که این ماده به کاهش ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد ۲۰۰ گرم گوجه خام معادل یک‌ونیم گوجه متوسط، به کاهش فشارخون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند، محققان همچنین دریافتند گوجه‌فرنگی در کاهش خطرات بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ موثر است.

منابع ویتامین C

گریپ‌فروت و پرتقال منبع غنی از فیبر هستند و مصرف میوه نسبت به نوشیدن آب آن تاثیر بیشتری بر سلامت دارد، مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ نشان داد که مرکبات کمترین خطر را برای خانم‌های دیابتی دارد، اما نوشیدن آبمیوه منجر به افزایش خطرات می‌شود، پرتقال مملو از ویتامین C است در بین مرکبات بیشترین ویتامین C را گریپ‌فروت داراست.

حبوبات

حبوبات یکی از مواد مغذی طبیعی است که مقدار زیادی فیبر و پروتئین دارد و بهترین انتخاب برای گیاهخواران محسوب می‌شود، این گروه از افراد با مصرف حبوبات می‌توانند مواد معدنی مورد نیاز ازجمله منیزیم و پتاسیم را از این خوراکی دریافت کنند، دانه سویا برای دیابتی‌ها مفید است.مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد حبوبات بهترین منبع برای کنترل سطح گلیسمی افراد دیابتی نوع ۲ است و منجر به کاهش بیماری‌های ناشی از عروق کرونری می‌شود.

سالمون

ماهی سالمون دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، این ماهی همچنین حاوی سلنیوم و ویتامین D است که به سلامت مو، پوست، ناخن و استخوان‌ها کمک می‌کند، به‌دلیل آنکه ماهی و دیگر غذا‌های پروتئینی کربوهیدرات ندارند، سطح قند خون را کاهش می‌دهند، افزودن ماهی به رژیم غذایی به گوارش کند غذا‌ها و احساس سیری کمک می‌کند.روغن ماهی یکی دیگر از منابع دارای اسید چرب امگا ۳ است که می‌توان آن را به‌صورت مکمل‌های غذایی هم دریافت کرد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.