انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کدام بیماران بیشتر درگیر کرونا می شوند/ اهمیت کنترل اکسیژن خون
چرایی کمبود انسولین قلمی در کشور
خطر طغیان بیماری‌هایی که از کشور پاک شدند!
روزه داری موجب افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
همه چیز درباره «گرمازدگی»
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
چطور با فشارهای روانی «کرونا» مقابله کنیم؟
افزایش بیماران بدحال در موج جدید کرونا
واکسن کرونا را می‌توان تا یک ماه با کیسه‌های یخ نگهداری کرد/ با واردات واکسن میزان شیوع بیماری در کشور کم می‌شود
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن
خواص ادویه‌جات
پرمصرف‌ترین داروی کشور / ۳ آنتی‌بیوتیکِ پرُ تجویز
ویروسی که قرن‌هاست "جان" می‌گیرد
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
راهکار‌هایی ساده برای تسکین علائم بلند مدت کرونای ملایم
ساخت واکسن کرونای ایرانی با فناوری نانو
توصیه‌هایی برای داشتن مغز سالم
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
خروجی بیماران کرونایی فعلا از ورودی‌ها بیشتر است/ وضعیت نامشخص کرونا در روزهای آتی/ امکان دارد شرایط پیچیده‌تر شود
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
حراج مرگ در "فروش‌های ویژه"
سالم‌ترین ترمیم‌کننده‌های پوست
مهم‌ترین تفاوت‌های کرونا و آنفلوانزا/ علامت مهم کووید ۱۹
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
آخرین وضعیت تحقیقات روی ۳ نوع واکسن کرونا در کشور
هشدارهای کاهش اسید معده
مطالعه روی داروی «فاموتیدین» برای درمان کرونا
فرمول میوه‌ای برای افزایش وزن
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
راهکارهایی برای سلامت قلب
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
هندوانه از فواید تا عوارض
بیشتر
کد خبر: 110268 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۲۰ - 11:30
استفاده از غذاهای سالم و مغذی

استفاده از غذاهای سالم و مغذی

آرمان-استفاده از غذای سالم که منجر به بهبود سلامت بدن می‌شود به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مطلب برخی از آنها بررسی می‌شوند. غذا‌های سالم علاوه بر آن‌که به‌طور کامل وارد چرخه سوخت و ساز بدن می‌شوند تاثیر منفی هم روی سلامت بدن ندارند، در ادامه به معرفی غذا‌های سالمی که با کمترین فرایند‌های فرآوری شده به‌دست هر فرد می‌رسد، آشنا می‌شوید.

استفاده از محصولات ارگانیک

استفاده از غذا‌های محلی در رژیم غذایی، ارزش غذایی در هر وعده را افزایش می‌دهد و با مصرف آنها ورود آلودگی‌هایی نظیر حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها به بدن که همراه مواد غذایی هستند، کاهش پیدا می‌کنند.همچنین استفاده از خوراکی‌های ارگانیکی مانند توت‌فرنگی و اسفناج به کاهش ورود مواد مضر در بدن کمک می‌کنند.

رژیم غذایی گیاهی

یکی از بهترین راه‌حل‌هایی که رژیم غذایی سالم و پاکیزه برای افراد در نظر می‌گیرد غذا‌های گیاهی هستند سبزیجات می‌توانند به‌عنوان وعده غذایی یا میان وعده استفاده شوند، این غذا‌ها حاوی مواد مغذی هستند که به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کنند.غذا‌های گیاهی را می‌توان هر روز در وعده صبحانه، ناهار و شام مورد استفاده قرار داد.

مصرف خوراکی‌های پروتئینی

رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا به بهبود متابولیسم بدن، جلوگیری از گرسنگی و افزایش توده ماهیچه‌ای و همچنین چربی‌سوزی کمک می‌کند، خوراکی‌هایی نظیر تخم‌مرغ، حبوبات، لبنیات و آجیل‌ها منبع غنی از پروتئین سالم هستند که به‌سادگی هم در دسترس قرار می‌گیرند.

خرید مستقیم از کشاورز

استفاده از عذای سالم به شناسایی محل تهیه خوراکی وابسته است برای آشنایی با آنکه هر خوراکی چگونه تهیه می‌شود می‌توان مستقیم از کشاورزان برای تهیه خوراکی‌ها استفاده کرد.خرید مستقیم خوراکی از کشاورزان به این معنی است که به‌طور مستقیم می‌توان محل تهیه غذا همچون تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت و سبزیجات را شناخت.

حذف افزودنی‌ها در قهوه

اگرچه قهوه نوشیدنی سالم برای بدن محسوب می‌شود، اما افزودنی‌هایی نظیر خامه زده شده و مواد شیرین تاثیر منفی بر سلامت بدن دارند، برای نوشیدن قهوه سالم از افزودن شکر اضافی و افزودنی‌های دیگر به آن باید خودداری شود.

درگیرنبودن در رژیم غذایی

برای کاهش وزن بسیاری از مردم از رژیم‌های غذایی متعدد نظیر رژیم سودا، رژیم کم‌چربی یا رژیم آب درمانی استفاده می‌کنند. برای داشتن یک برنامه غذایی سالم باید به جای توجه به نوع رژیم محتویات این رژیم از نظر سلامتی مورد توجه قرار گیرد.

توجه به ارزش غذایی خوراکی‌ها

مطالعه برچسب اطلاعات روی خوراکی‌ها نصب‌ می‌شود، می‌تواند به انتخاب یک ماده غذایی سالم کمک کند چرا که این برچسب اطلاعاتی از قبیل مواد تشکیل‌دهنده خوراکی را برای افزودنی‌های آن را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.