انتخاب تاریخ:   /  /   
ویژه‌نامه سرداران دیار کرمان برلیان نت تعرفه
اخلاق
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف
با برنامه‌ریزی زندگی كنیم
فرصت‌ها را دریابید
آرامش درون شماست
این رفتارها را هرگز انجام ندهید
کودکی با تجربه تربیت کنید
چرا کودکان اعتمادبه‌نفس ندارند؟
توانایی کنار آمدن با مشکلات
اهمیت برنامه‌ریزی در زندگی
مقابله با حسادت به موفقیت‌ دیگران
راه‌هایی برای غلبه بر شکست
چگونه به اهداف خود برسیم
مسئولیت‌هایی بر دوش کودکان
مهارت‌هایی برای استفاده بهتر از زمان
عصبانیت را شكست دهیم
با افراد عصبانی چگونه رفتار کنیم
چند پیشنهاد ساده برای اوقات فراغت فرزندان
بهبود کیفیت در زندگی
موانع رسیدن به موفقیت
پیشرفت و رسیدن به هدف
این کارها را کنار بگذارید
چطور به همه کارهایمان برسیم؟
نکاتی برای زندگی بهتر
توانایی کنار آمدن با مشکلات
لحظه‌های موفق در تربیت فرزند
چطور کارهای همزمان‌ را مدیریت کنیم؟
نگاه مثبت داشته باشید
انسان‌های شاد چه خصوصیاتی دارند؟
طرز فکرمان را بهتر کنیم
چطور در خودمان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟
روش‌های موثر برای کنترل عصبانیت
چگونه به هدفمان برسیم
چگونه شادتر باشیم
چه چیزی‌هایی مانع موفقیت‌مان می‌شوند؟
کودکی شاد تربیت کنیم
رابطه اعتماد به نفس و موفقیت
رفتارهایی که اعتماد‌به‌نفس کودک را خدشه‌دار می‌کند
نکاتی که خوشبختی را از بین می‌برد
مفهوم شادی در زندگی
چرا باید خودتان را تشویق نمایید؟
چگونه استرس را مدیریت کنیم؟
خوشبختی چگونه به دست می آید؟
راه‌های رسیدن به موفقیت
پیگیری و پیشبرد اهداف
مشکلی به نام کمبود وقت
فراموش کردن رویداد‌های ناگوار
روش‌های مدیریت بین کار و زندگی
چچرا در برنامه‌ریزی‌ها شكست می‌خوریم؟
نکاتی درباه تردید در تصمیم گیری
بیشتر
کد خبر: 110206 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۱۸ - 15:04
بهبود کیفیت در زندگی

بهبود کیفیت در زندگی

آرمان- کار کردن طولانی مدت بیش از حد ظرفیت، هر شخصی را خسته می‌کند و از پا می‌اندازد. شما اگر زمان‌هایی را برای استراحت و بازیابی قوای خود نداشته باشید بدنتان دچار آسیب خواهد شد و افت انرژی خواهد داشت. این اتفاق، روی همه جنبه‌های زندگی شما تاثیر دارد چه شخصی و چه کاری. اگر استراحت کافی داشته‌ باشید، حال خوبی دارید و از میزان انرژی بدنی کافی برخوردار هستید. این اولین گام برای بهبود کیفیت زندگی است.

صبح‌ها، زود بیدار شوید. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و از خانه خارج می‌شوید یا به سراغ کارهایتان می‌روید در واقع وارد جریان کار و زندگی می‌شوید. توصیه می‌شود اکثر کارهایی که نیاز به آمادگی ذهنی و تمرکز بالایی دارد را صبح زود انجام دهید زمانی که هنوز وارد جریان کارهای روزانه‌تان نشده‌اید و می‌توانید روی ذهن خود کنترل بیشتری داشته باشید.

باید با خودتان قرار بگذارید که تحت هر شرایطی، سلامتی‌تان از همه چیز مهم‌تر است. یعنی قبل از اینکه درگیر هر کار دیگری بشوید ابتدا باید به سلامتی خودتان اهمیت بدهید. این دو مورد را مد نظر داشته باشید:۱_ رژیم غذایی سالم۲_ ورزش روزانه.

همه‌ ما برنامه‌ریزی می‌کنیم اما موقع اجرا، درجا می‌زنیم. اما فراموش نکنید نوع برنامه‎ریزی در نوع اجرا بسیار مهم است. طوری برنامه ریزی کنید که با واقعیت‌ها جور در بیاید و قابل اجرا باشد.

اگر کمی‌ دقت کنید، خیلی از کارهایی که انجام می‌دهید در عمل هیچ‌سودی به حال شما ندارد. نه باعث پیشرفت شخصی می‌شوند و نه کمکی به ذهن می‌کنند و در نهایت نیز باعث بهبود کیفیت زندگی نمی‌گردند. زمان، بسیار ارزشمند است. زمان طلاست. نباید آن‌را بیهوده دور ریخت. هر زمانی‌که دچار تردید شدید آیا فلان کار ارزش انجام دادنش را دارد یا نه، بهتر است به اهداف کلی‌تان نگاهی بیندازید و ببینید آیا آن کار در راستای بهبود کیفیت زندگی شما هست یا نه.

به خاطر داشته باشید برای رسیدن به هر هدفی، قطعا نیاز دارید یکسری مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید. در واقع آنچه شما را هدایت می‌کند که چه نوع مهارت جدیدی یاد بگیرید، اهداف شماست نه پیشنهاد دیگران یا چشم وهم‌چشمی. نبایستی مرتبا از این شاخه به آن شاخه بپرید و به کلاسهای مختلف بروید بلکه هر مهارتی را که قصد دارید یاد بگیرید بایستی در راستای هدف شما باشد وگرنه تمام عمرتان را باید از این کلاس به آن کلاس بروید. اگر کلاس بسیار مهمی‌ برای پیشبرد اهدافتان پیدا کردید، آن را از دست ندهید.

مطالعه کردن نه تنها خلاقیت شما را از بین نمی‌برد که باعث جرقه‌زدن ایده‌هایی در ذهن شما می‌شود. یک نکته‌ای که در مورد کتاب خواندن باید بدانید این است که همیشه نمی‌توان تمام ایده‌ها و کلمات و موضوعات کتاب را به خاطر داشت و حفظ کرد. هر گاه مشغول مطالعه‌ کتابی هستید بهتر است ببینید کدام یک از موضوعات و حرفهای کتاب در زندگی شخصی شما کاربرد مفید دارد، و سپس از همان‌ها استفاده نمایید. شاید اگر همین کتاب را چند سال دیگر بخوانید، موارد دیگری برایتان مهم خواهند بود که قبلا نبوده‌اند.

زمان به سرعت می‌گذرد طوری که وقت نمی‌کنیم کمی‌ در مورد خودمان تامل کنیم و تحلیل داشته باشیم. اما استفاده از نظرات دیگران می‌تواند به ما کمک کند. همچنین ارزیابی‌های شخصی خود از خود را نیز بایستی حتما در فهرست کارهای روزانه قرار دهیم. بهترین زمان برای ارزیابی، قبل از خوابیدن است. بررسی کنید ببینید طی آن روز، تا چه حد و چند گام پیش رفته‌اید. کجاها دچار ضعف در عملکرد بودید و کجاها خوب پیش رفتید. ارزیابی باید همیشگی باشد. نه تنها به‌طور روزانه، بلکه هر چند ماه یکبار نیز بایستی یک چنین ارزیابی را از کارهای خود داشته باشید تا با دید وسیع‌تری به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید.

ارزیابی را هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری انجام دهید. پیدا کردن و حل نمودن مشکلات وقتی که کوچک هستند راحت‌تر است.گاهی نیز نیاز است برای حل مشکلات، در برنامه‌ریزی‌های خود تجدید نظر کنید. نگران نباشید. بهتر است دارای انعطاف کافی و قدرت پذیرش بالا باشید. مهم هدفهای شماست نه برنامه‌ها.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.